אמונה

נישואין מעורבים

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום, שמי ..., אני בת 22 בחורה יהודיה, המגדירה עצמי מסורתית. במשך כל חיי נטיתי לקיים מצוות ולהתקר למדת בשמירת שבת לעיתים. תפילות מעשי צדקה וכו. בתקופה האחרונה , יצא והכרתי בחור מארץ אחרת, אשר איננו יהודי. לעולם לא חשבתי שיתכן הדבר וכי זה יכול לקרות לי. אבל אני אוהבת את האדם הזה מאוד. אומנם הוא קתולי בדתו, אך האהבה שהוא נותן לי לא ניתנה לי מעולם. ואם אני מדברת על אופציה להינשא ביום מן הימים אני אטעה אם אומר, כי זה אפשרי עם מישהו אחר. מעולם לא היה לי קשר עם בחור. וכל חיי פניתי אל רבנים בשאלת הזוגיות. כולם ניסו לעזור ל, התפללתי המון, אך ללא מענה- עדיין. והנה- מגיע אלי בחור משכמו ומעלה. אשר איתו אני מסוגלת לבוא בברית הנישואים ולהעמיד צאצאים (יהודים). מה שאני מנסה לשאול כאן אלו מספר שאלות. ראשית, מה האפשרויות שלי לחתונה איתו, איך, ואיפה, בעוד והוא לא רוצה להתגייר. שנית, האם עדיף להישאר רווקה, ולהחמיץ את הזדמנות החיים של חתונה או להתחתן עם גר, אומנם, אך להוליד ילדים, ולחיות חיים מאושרים כנגד. אני מבקשת מכם- אנא אל שיפטו את בעייתי בעזרת נקודת מבט דתית בלבד. ןהתייחסו למה שאמרתי - לגבי זה שמ-עולם לא היה לי קשרבמשך 22 שנות חיי. תודה. אשמח לתשובתכם.

תשובה

שלום וברכה

אינני סובר שבת בגיל 22, -גיל די סביר להתחיל קשר זוגי-, אמורה להתייאש ממציאת זיווג, בגין כך שעדיין לא יצא לפועל אחד כזה. כמובן שמצב עגום ככל שיהיה אינו מצדיק `התבוללות`, כן, זוהי התבוללות, במלוא מובן המילה. בכל הדורות, גם יהודים שירדו עד לשוליים הכי עמוקים ידעו והזהירו את צאצאיהם, `זכרו, אתם יהודים, ואל תינשאו למי שאיננו מבני עמכם`, אין זה מבט דתי בלבד, זהו מבט אנושי לכל עם החפץ לשמור על זהותו היחודי. באותו זמן שיהודים החלו להתבולל בגרמניה, החלה האנטשימיות, אם היהודים לא מתרחקים מנישואי תערובת, יהיו אלו חוקי נירנברג שיאסרו על יהודים להינשא עם גרמנים, וכיוצא בזה.

דוקא משום שבנייך יוגדרו כיהודים בכל מצב נישואין, הדבר חמור בהרבה, מכיון שללא ספק לא יתנהגו כיהודים אצל אב קתולי, הם יגדלו כעובדי עבודה זרה, ומי צריך בנים כאלו . כל עוד שההוא לא התגייר, אין מצב שתוכלי לינשא אליו, אי אפשר לערב זרע אברהם יצחק ויעקב בעמים אחרים, החיים האלה בהחלט יהיו רחוקים מאוד מלהיות מאושרים, מלבד העניין שכל חייך ילוו אותך נקיפות מצפון איומים על הצעד הנורא שעשית, וגם חששות תמידים מהעתיד. אל תיחספי לאהבה שההוא מרעיף עלייך, הוא בסך הכל חפץ בך לשימושו האישי, ולשם כך הוא מוכן לעשות מעשים הנראים לך כאילו הוא באמת אוהב אותך.

לא תיתכן אהבה אמיתית בין אנשים כה רחוקים כמותך לגבי ההוא. אין לך מושג בעולם הנשמות עד כמה נפשו רחוקה מנפשך אלפי שנות אור, ומה עגום שזוהי העבירה היחידה שעליה אמרו חכמים שמגיעים עם הזוג לבית דין של מעלה מבלי יכולת להיפטר, פשוט `קשור בו ככלב`, ה` ישמור מהבזיונות הנוראיים, לעיני כל נשמות בני המשפחה הנמצאים שם, ואני בהחלט לא חפץ לעורר בשפת הפחד, זוהי לא הדרך הנכונה, פשוט יש להפנים עד כמה הרעיון הזה מטורף וסתירה בפרצוף כל הדורות שקדמו לך עד האבות הק`, שאת שהינך הטבעת האחרונה כיום בשלשלת מאות הדורות מושכת את כל השלשלת למחוז אחר לגמרי.

לא אמנע מלהעתיק את מה שכתוב בספרים הק` ששוה מעשה זה כלפי בורא עולם, כמו מי שלוקח את ראש המלך ומכופף אותו אל תוך בית כסא מטונף, ה` ישמור. במקרה שלך, זה בכלל לא שיקול של או להישאר רוקה או להתחתן אתו, נערה בת 22 לא אמורה לחשוב בכיוון הזה, רבות הבנות שמצאו את האור שבחייהן רק בשנות העשרים המאוחרות, וזה בכלל לא מצב מייאש, חס ושלום. אני חס ושלום לא שופט אותך, אבל אני מרשה לשפוט את הצעד של הנישואין כמעשה הכי נוראי והכי לא אנושי שרק יכול להיות.

ואכן, גם במקרה שבו השאלה היא אם להתחתן או להישאר רוקה, התשובה תהיה זהה, כן - כן - כן, כדאי יותר לחיות חיי רווקות מאשר לחלוק את החיים עם גוי, זה בכלל לא `זוגיות`. כאשה מסורתית את בוודאי מודעת שהעולם לא נגמר פה, אנחנו כאן רק בגיחה קצרה להעמיד אותנו בכמה נקודות בחירה, וככל שנשכיל לבחור בטוב ולהתרחק מהרע, וככל שהנסיון היה קשה יותר ועמה גם נקודת הבחירה, כך הנשמה מתעלית באלפי דרגות.

וככל שתשכילי למהר בניתוק הקשרים עם הגוי ההוא, כך יקל עלייך בהמשך החיים, ומובן, שאם תמשיכי לטפח את הקשר עם ההוא, יקשה עלייך מאוד ההחלטה הנכונה בהמשך הדרך. ויפה שעה אחת קודם. בכדי להקל על הניתוק, חשבי נא מפעם לפעם על הרציחות הנוראיות והאכזריות שסבלו מאות אלפים מבני עמינו מידי הקתולים בשם הדת הקתולית, -דת `החסד והרחמים`, בימי מסעי הצלב, וגירוש ספרד, וכו`. [בין הנרצחים, נמצאים בוודאי גם מראשי משפחתך לפני דורות]. אותם מאות אלפים יכלו להציל בקל את חייהם על ידי התבוללות אתם, והם בחרו ברצון לעלות על המוקד ובלבד שלא להתקשר אתם, כנראה שיש משהו ממה להירתע מאנשים אלו גם אם כעת את לא מבינה למה.

תארי לעצמך שתצטרכי [בת ישראל] לשמוע מ`בעלך` מה היה בכנסיה, ומה אמר הכומר, ואת תכיני בשבילו סעודת חגת המולד, ותחגגי עמו את ה`סילבסטר` לזכר האיש שלזכותו נזקף כל האכזריות שהפגינה הדת הנוצרית לעבר היהודים, במרתפי האינקוזיציה, ברציחות, ובתליות, ובהעלאה על המוקד. את יכולה לתאר לעצמך מצב כזה, אני לא. ברחי ממנו כמו מאש ויותר מזה, ושלום יהיה לך. וה` יעזור שתעמדי בניסיון שלך בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה