שאל את הרב - כללי

אחרי כמה שנים בתשובה

  • ג' אב התשע"ה
אא

שאלה

שלום רב, לאחר כ - 8 שנים בתשובה אני חש די מאוכזב... לא מהתורה חלילה, אבל כאשר עזבתי את כל "הבלי העולם" ונכנסתי לישיבה היו לי ציפיות לגדול בתורה ויר"ש, חשבתי שאוכל להכיר מקרוב ת"ח אמיתיים בעלי מידות טובות, איכפתיות, להכיר חברי אמת. אך כל אלו מסתבר שהיו אשליות רחוקות... הכרתי בעלי תשובה שחיו בלחץ "לסגור את הפער הלימודי", ר"מים וראשי ישיבות שלא הייתה להם מספיק רגישות כלפי תלמידים, ולמדתי בישיבות שכמה גדולים המליצו לי. לא זכיתי להכיר מקרוב אברך רציני בעל שיעור קומה, ואפילו לא הצלחתי ליצור קשר חברי אמיתי, מה גם שכל חבריי מהעבר ניתקו עמי קשר כי נכנסתי לישיבה. הרגשת בדידות ומחנק אמיתיים. בארגון הנפלא הידברות אתם מספרים תמיד על סיפורי חזרה בתשובה ורודים, שפתאום הכל הסתדר בחיים. לי הכל היה הפוך, היה לי המון כסף לפני התשובה, הרבה חברים, קשר טוב מאוד עם משפחתי, וכל זה נעלם כלא היה! השתדלתי באמת לקרב בנועם את משפחתי, אבל הם זעמו עליי והקשר כמעט ונותק, אני עד היום סופג מהם בזיונות קשים. אני אברך וגם עובד בשעות שאחרי הכולל ובקושי מצליח לפרנס את משפחתי. והכי קשה שעבודת השם שלי נכבתה. מבחור ישיבה שמח, שיושב ולומד טוב, עושה חסדים, הפכתי ליצור מדוכדך שהפסיק לקוות, הפסיק להאמין בבני אדם, הפסיק לראות טוב באנשים, רק פגמים. היום אני מיואש לחלוטין מעבודת המידות שלי בראות את גודל העבודה שעדיין יש לי וכמה שאני קטנוני, עם הרגשה של חוסר שייכות לתורה ולמצוות. תפילות ללא חשק. אני כמעט ולא מוצא טעם בכל מה שאני עושה, נשאר רק הפן השכלי וההכרח לקיום התורה והמצוות, אבל זה כמעט לגמרי נטול רגש. אני לא יודע כמה שותפים להרגשה הזאת, אבל שמעתי על כמה חוזרים בתשובה וביניהם כמה בעלי משפחות שעזבו את דרך התורה בעיקר בגלל מפגשים לא נעימים עם העולם החרדי. האם יש מסגרת או התארגנות כלשהי של בעלי תשובה ותיקים המעלים את ההתמודדויות, האתגרים, הכשלונות, וכן גם את ההצלחות של בעלי התשובה? האם יש ת"ח שהסיר את הכפפה ועוזר לבעלי תשובה אבודים כמוני? כמו שעשה בזמנו הרב וולבה זצ"ל? תודה והרבה הכרת הטוב כלפי הארגון שדרכו שבתי לצור מחצבתי

תשובה

לכבוד השואל, 

מאד כואב לשמוע על סיפורך, אם כי ידועים לי שהדברים לדאוונינו אמיתיים. 

לא אדע מה שאפשר לייעץ כעת בגדול, כדי לתקן את כל המערכת - לא ידוע לי אודות אירגון בעלי תשובה המסייעים לדרכם של בעלי תשובה אחרים; אם כי אודה בזה שאני רציתי להקים קהילה כזו בין דוברי אנגלית (אך גם זה לא יצא לגמרי לפועל). 

אבל בקטן, יתכן שמה שיעזור לך הוא רק מציאות אותו קשר שאתה מחפש כל השנים, למצוא אדם בעל קומה שיכול להבין אותך ולהדריך אותך בכל הענינים. 

אמנם כדי לכוין אותך בס"ד ליהודי כזה, דרוש יותר פרטים: האם אתה ספרדי או אשכנזי, האם אתה מבין/ מדבר אנגלית, באיזה איזור אתה גר בארץ?

בברכה, 

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה