שאל את הרב - כללי

מה יש ליהדות נגד ישו?

  • א' אב התשע"ה
אא

שאלה

התשובה לקוחה מאתר וזו לא שאלתי האישית אבל אני בכל זאת מתעניין..:"פשוט אתם עם גועלי, מזלזלים באמונות של אחרים לועגים לכולם, זה ממש פוגע ולא מכבד ואם התנהגות כזו זה לא מפתיע אותי שרדפו אתכם כל כך הרבה במהלך ההיסטוריה ושיש אנטישמיות בעולם, ועוד יותר מרגיז שאתם לא יכולים להבין שיש דברים טובים אצל דתות אחרות. 2.ישוע היה משיח בן יוסף וחז"ל בעצמם נתנו סימנים למשיח בן יוסף שמתאימים אחד לאחד לישוע, ישוע הטיף לאנשים בצורה המוסרית ביותר, בתקופה שלו היו כמה כתות ביהדות וישוע היה נגד כת הפרושים והוכיח אותם במעשיהם הרעים, הפרושים שלא אהבו לשמוע את האמת בפנים ניסו להרוג אותו על כך וגילו עוינות כלפיו עד שדרשו שייצלב וכך ודרישתם נתמלאה, לאחר הצליבה ליהודים טובים נמאס מהשחיתות המוסרית של היהודים מכת הפרושים ומכך שהיהודים מאכזבים את אלוהים כל הזמן במעשיהם הרעים אז החליטו ליצור דת אחרת טובה יותר מהיהדות והטיפו לאנשים יהודים וגויים כאחד ללכת בדרך הישר ובדרך טובה עם הזמן הצטרפו עוד ועוד מאמינים כי ראו שזו דרך טובה בעלת תפיסת עולם מאוד מעניינת והשאר הסטוריה."

תשובה

בס"ד
 
שלום וברכה,
 
1. אין טעם להתייחס למסיונרים, ולא להגיב לדבריהם, כי הרי מטרתם ידועה. הנוצרים בישראל מכנים את עצמם בשם "יהודים משיחיים". התייחסנו לכל טענותיהם כאן:
 
2. חז"ל הכירו את ישו, ודחו אותו. כך שלא ניתן לסלף את דבריהם באופן שמתייחס לצלוב. היהדות תמיד ראתה בישו נביא שקר.
הברית החדשה מספרת בסך הכל על 12 אנשים שהלכו אחרי ישו. עם ישראל כפר בצלוב, וכך גם כל חכמי ישראל לדורותם. רק הרומאים עובדי האלילים הסכימו להאמין באותו האיש. יהודים חכמים ותלמידי חכמים ידעו היטב לזהות נביא שקר. רק גויים עובדי אלילים יכלו ליפול בפח זה.
 
3. הנוצרים שהלכו אחרי ישו טבחו אינספור יהודים במסעות הצלב, והיו אנשים מסוכנים לאורך 2000 שנה. הנצרות הביאה הרבה סבל לעולם, ולא הראתה שהדרך של ישו מובילה לטוב לב או רחמים. רק לאחר שהנצרות התכופפה בפני הדמוקרטיה - רק אז נקבעו לראשונה חוקים עם זכויות אדם.
 
נא לראות תגובה לכל טענותיהם השקריות בכתבה שבסעיף 1.
 
בברכה,
דניאל בלס

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה