שאל את הרב - כללי

אשתי רחוקה מהדת

  • כ"א תמוז התשע"ה
אא

שאלה

שלום רב, אני ואשתי בני 32 נשואים 3 שנים ויש לנו שתי בנות. אני שומר שבת כבר 6 שנים ומשתדל ללמוד ולהתקרב כמה שאפשר , אשתי לעומת זאת רחוקה מאוד ולא מוכנה לשמוע על שום התקרבות בעצמה , "פוחדת להיות דתיה" לדבריה , בתחילת הנישואים דבר זה לא הפריע לי אבל לאחרונה זה ממש מפריע לנו לקיים משפחה וזוגיות ולהיות מאושרים , אני מרגיש שיש בינינו פערים גדולים בחשיבה בכלל ועל איך זוגיות צריכה להיות בפרט, אני מנסה לקרב אותה בכל דרך אפשרית אך נתקל בחומה בצורה , אין לה רצון להתפתח מבחינה רוחנית ושכלית למרות שלעולם לא בקשתי ממנה לקיים שום מצווה , ואני נותן לה להחליט בעצמה בלי ללחוץ בכלל על שום דבר , אשמח לקבל עזרה , מפחד שדבר זה יעלה לי בחיי הנישואין , מוכן לעשות כל דבר שיעזור , לאחרונה אני מתחיל כבר לחשוב שאולי עליי להתרחק קצת מהדת והמצוות כדי להיות באותה דרגה שלה שאז אולי יהיו לנו נושאי שיחה דומים ולא יהיו חילוקי דעות מחשבתיים בנוגע לכל תחום בחיים בעיקר בתחום הזוגיות המשפחה וחינוך הילדים שחשוב לי מעל הכל. תודה רבה מראש.

תשובה

לכבוד השואל, 

קשה לשמוע על מצבך. 

דגם קשה ליעץ בענין הזה מריחוק מקום, בלי להכיר את הפרטים ואת האישים. 

לכן הכי טוב, אם תוכלו להעזר מצד שלישי - אם אשתך אינה פתוחה ללכת לרב (הפתוח לעניני בעלי תשובה) אז לפחות תנסו לקבל הדרכה ביחד כמה פעמים אצל טרפיסט. כי ה"פער" שאתה מדבר עליה צריכים לגשר, ואינו כדאי להשאירו ככה בלי לקרב את הדעות - כי מטבע הדברים כעבור הזמן הוא רק הולך וגדל.

תסביר לאשתך, שהיא העיקר בשבילך; והואיל ועניני הדת והיחס אליו גורם לפער ביניכם, אתה מבין שאתם חייבים כעת לקבל "קצת עזרה להתחזק ולגשר" - לא משהו רציני, רק מישהוא מבחוץ שיוכל לסייע, שלא ילך הפער ויגדל, ושתמיד תוכלו להמשיך לעשות אחד בשביל השני. 

ואם היא בכל זאת אינה רוצה, אז כדאי שאתה תדבר איתה בזמן רגוע (אולי תצאו לבד לאכול), ותדבר על ליבה ותנסה לשאול אותה, מאיפה זה יכול להגיע מן העבר שלה, שיש לה פחד מעניני הדת עד אינה מוכנה להיות אפילו קצת גמישה ולעשות דברים קטנטנים רק מפני שהם חשובים לבן הזוג; ואפילו אם הם לא חשובים בעיניה, מכל מקום מה מפריע לה לעשות את הדברים האלו רק כדי לשמח את הזולת (אתה). ואם תוכל לאתר את הסיבה שהיא מפחדת מזה, יתכן שאולי גם תוכל להבין האיך לשחרר את הפחד (אולי גם בעזרת גוף שלישי) בעזרת השם. 

~~~

גם הייתי מייעץ בשבילך, שאתה בנתיים תעשה קשר עם רב באיזורכם שיש לו נסיון עם בעלי תשובה - שאתה מרגיש שהוא מבין אותך, ושאתה מרגיש שהוא יכול להבין גם את בת זוגך ושיוכל להדריך אותה כנכון (אם היא תגיע אליו בשלב יותר מאוחר); ותתחיל להתייעץ איתו.

מאד חשוב כעת שלא תעשה החלטות מדעת עצמך, רק הכל בעצה ממישהו אוביקטיבי מבחוץ , שיש לו נסיון בהדרכת מצבים כאלו.

ואם אתה אינך מוצא רב כזה מיד, תתפלל להקב"ה שיזמין לך את הרב הנכון.

ואסיים בברכה, שתזכה לסייעתא דשמיא גם למצוא את הרב הנכון שיוכל לחזק אותך, וגם למצוא את הטרפיסט הנכון שיהיה שליח טוב לך ולמשפחתך לגדל את צאצאיכם ביחד בנחת .

בברכה, 

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה