שאל את הרב - כללי

מס' שאלות בנושא טיפוח גברי

  • י"ט תמוז התשע"ה
אא

שאלה

שלום רב, 1. עור מת (עור יבש) ברגליים גורם לריח רע מהרגליים, מותר לגבר להוריד אותו ע"י המכשירים המתאימים? 2. מותר שקוסמטיקאית תטפל (כל סוגי הטיפולים - הסרות שיער בעיקר) בגבר (כאשר אין בסביבה קוסמטיקאי - גבר), מבחינת איסור נגיעה בין גבר לאישה? 3. מותר שקוסמטיקאית תטפל (כל סוגי הטיפולים - הסרות שיער בעיקר) בגבר (כאשר יש בסביבה קוסמטיקאי - גבר, אבל היא יותר מקצועית וכו'), מבחינת איסור נגיעה בין גבר לאשה? 4. באלו מקומות מותר לגבר להוריד שיער ובאילו מקומות אסור? 5. האם מותר לגבר להסיר שיער מאזור הערווה מטעמי נוחות? 6. האם מותר לגבר להסיר שיער מאזור הערווה בשביל אשתו (מפריע/מגעיל אותה וכו')? 7. בשמים מחולקים לפי רמת הריכוז שלהם (ככל שהריכוז גבוה יותר [ריכוז גבוה ממש מיועד בד"כ לנשים, אך יש בשמים גם לגברים], אזי הבושם נשאר זמן רב יותר, וכמדומני שגם הריח חזק יותר), אם הבושם חזק מידי, למרות שהוא מיועד לגברים, יהיה אסור לגבר להשתמש בו?

תשובה

לכבוד השואל, 

1. מותר.

2. אסור.

3. אסור, כנ"ל.

4. מותר לגבר לעשות פעולת יפוי בגופו אם אין זה מנהג הנשים במקומו. ואם הוא דבר שנהוג אצל הנשים, אסור.

ולפי זה, מסתבר שבמקומות בגוף שלא צומחות לנשים שערות, למשל, שערות שעל הכתפיים, אז יהא מותר לגבר להסירן. אבל במקום בגוף שיש גם לנשים שערות ונוהגות להסירן, אסור לגבר לעשות כן.

5. אסור. 

6. , יש לברר אצל חברת הלייזר אם יש מציאות של גברים רבים (יהודים) שנוהגים בזה [לא מספיק יחידים]. ואם יתברר לך שזה כן כבר מנהג המקום שגם אחוז גדול וניכר של גברים עושים את זה, אז נחשב הדבר למעשה של יפוי הנהוג גם אצל גברים ולא שמיוחד רק לנשים - ואז מותר להורידם בלייזר. אבל אם עדיין הורדת שערות של בית הערוה מיוחד בעיקר לנשים, אז נשאר הדבר באיסורו ואסור הדבר מדרבנן, ואסור לו להוריד את אותן השערות; ולא מצאנו בנוגע לאיסור זה את ההיתר של מפני הצער או מפני שלום בית.

7. אין איסור לגבר לשים בושם, הגמרא אומרת שאין לתלמיד חכם לעשות כן.

בברכה, 

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה