שאל את הרב - כללי

חייבת עזרה!

  • י"ח תמוז התשע"ה
אא

שאלה

כבוד הרב אני לומדת בסמינר חשוב, והתחזקתי ממש המשפחה דתיים לאומיים ואני חרדית,כבר כמה שנים, במשך חצי שנה הראשונה של הסמינר לא ראיתי טלויזיה לא נגעתי במחשב וכו'.. אחרי זה זה קצת ירד לי כי היה לי ממש קשה, אין סיכוי לחסום את האינטרנט וכשאני מגיעה הביתה הרבה פעמיןם נפלתי וראיתי סרטים, אני עושה תשובה ושוב נופלת עושה תשובה ושוב נופלת,וטמרגישה ייאוש קשה, שפתאום אחרי שראיתי סרט אין לי חשק להתפלל כי מה אני שווה?החזות שלי חרדית והנה נפלתי אז למה למה להתפלל זה מגעיל אותי פתאום הצביעות שלי,אבל מצד שני אני לא רוצה לתת ליצר הרע לנצח לגמרי, לפעמים אני מרגישה שאני צרכה לצאת מהסמינר כי לא רואי שבת סמינר תראה סרטים,וקילתי על עצמי לא פעם ולא פעמיים לא להתקרב למחשב ווזה לא מצליח לי!וכשאני סמינר אני בכלל לא חפצה במחשב בכלל! מתוך שעמום אני נופלת לכך כי אין לי מה לעשות בבית,אני כל הזמן קוראת ולפעמים נמאס מזה, מה לעשות לעזוב את הסמינר או להישאר?ומה לעשות כדי שהתשובה תבוא ממש מתוך הלב ותישאר תמיד ולא אגיע שוב לחטא ?

תשובה

שלום וברכה

עצת היצר גדולה היא לשכנע אותך שאת כביכול לא שווה. זה לא נכון כלל וכלל. גם אם את נכשלת פה ושם אין זה פוסל אותך להיות צדיקה ויראת שמיים וראויה מאוד להיות בת סימנר בכל העניינים. חשוב לדעת שניסיון בענין זה בפרט למי שבא מבית דתי לאומי הוא קשה עד כמעט בלתי אפשרי והדרך הנכונה היא לתת מעט מקום ליצר זאת אומרת להקציב לעצמך זמן מסויים נניח שעתיים בשבוע שבהם את צופה בסרט כשר שאת יודעת שאין בו ניבולי פה ואין בו סצנות לא ראויות וכך בכל שאר הזמן את לא צופה בשום סרט. כך תעשי וכך תוכלי לעלות מעלה מעלה בדרך ה'.

העיקר שתמשיכי להתעלות בתפילות ברכות לימוד מוסר וביראת שמיים ובהשקפה נכונה על החיים ובעז"ה תקימי בית נאמן בישראל על אדני התורה ויראת שמיים.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה