חברה והשקפה

למה בורא עולם צריך את האדם?

  • י"ח תמוז התשע"ה
אא

שאלה

כבוד הרב עוד שאלה בבקשה אם בורא עולם הוא הטוב המושלם , למה הוא בכלל צריך אותנו שנאמין בו ? הוא לא זקוק לאהבה שלנו או להתייחסות שלנו הוא מושלם כבר, מי אנחנו בכלל שנשפיע על משהו שקשור בו? אנחנו לעולם לא נהיה מושלמים כמוהו אנחנו נבראנו בצורה כזאת שהמלחמה בין הטוב לרע פשוט הורסת אותנו בפנים ואז אנחנו גם מקבלים עונש על כך , אז מה התועלת בבריאת האדם ? זה כישלון ידוע מראש , למה בורא עולם צריך אותנו בכלל? הוא מושלם ! נראה שאנחנו כאב ראש לא קטן!

תשובה

בס"ד
 
שלום וברכה,
 
הקב"ה הוא טוב, הוא אינסופי, ולכן רצונו להטיב משלמותו. נסה לדמיין אי נפלא עם עצי פרי מדהימים ואין אף יצור באי להנות ממנו. כך להבדיל, עצם העובדה שהבורא הוא מושלם וטוב, בזכותה מבקש הבורא להטיב לנבראים, ולכן ברא אותנו.
 
אלוקים רוצה את אהבתנו, ולכן ציווה אותנו: "ואהבת את ה' אלוקיך בכל לבבך". המטרה של הבריאה היא האהבה, כי בכך אנו מתחברים לבורא עולם.
המלחמה בין טוב לרע נועדה לקרב אותנו לקב"ה, דווקא מתוך המאבק וההתמודדות. כך אנו זוכים לבחור בחירה אמיתית לאהוב את יוצרנו ולהידבק בו. ובזכות כך נזכה בקירבתו בגן עדן.
 
אין זה נכון שזהו "כישלון ידוע מראש". נכון שיש כיום הסתר פנים, וחטאים ועונשים, אך כל זה הינו תהליך זמני שמוביל לקראת הגאולה השלמה. כך אמרו חז"ל, כל ישראל יש להם חלק לעולם הבא. וכולם יהיו מאושרים בחלקם, רק מי שהתאמצו יותר יהיו מאושרים יותר. אך כולם יהיו מאושרים בקיומם לבסוף. אמרו חז"ל שהנשמות יאמרו אפילו על הייסורים "הטוב והמטיב" לאחר שיבינו את גודל אהבתו של הבורא אליהם, ואת המטרה שמאחורי כל הייסורים.
 
נא לראות בבקשה את התשובה הזו:

http://www.hidabroot.org/he/article/109596 

כמו כן, מומלץ לחפש בגוגל את החוברת "שיחה גורלית", ולקרוא דו-שיח שעוסק בשאלה זו, ובשאלות רבות נוספות.
 
שלך בברכה,
דניאל בלס

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה