שאל את הרב - כללי

אהבה מהי על פי היהדות?

  • י"ב תמוז התשע"ה
אא

שאלה

שלום לכבוד הרב . אני רווק ויש לי פקידה בעבודה שבמשך הזמן ממש ניקשרנו אחד לשני . לא שכבנו.. אני בן 39 והיא 24 . . בזמן האחרון שאני כל היום חושב עליה היא לא יוצאת לי מהראש . וגם היא טוענת ככה.? אני מרגיש אהבה אליה . האם זה טוב ? מה זה אומר ? זה גרם לה להתחזק קצת .. האם יש לזה משמעות ? מה כבוד הרב חושב לגבי הפרש הגילאים ? רציתי לדעת על פי היהדות מהי אהבה? ( בכמה משפטים ) ואיך מגלים שזו אהבה אמת ? תודה מראש

תשובה

לכבוד השואל, 

סליחה על האיחור בתשובה. 

אהבה אמיתית על פי תורה, היא אהבה של התחייבות ונתינה לזולת: לדאוג לצורך של הזולת אפילו כשלא מקבלים משהו מהם. ואהבה אמיתית כזו מתגלה אם אכן קשר מסויים היא יכולה להימשיך כקשר של קביעות - ולא רק כעלה שפורח ומיד נובל. 

כאשר מתעורר קשר בין גבר לאשה משום קירוב מקום ודיבורים ביחד, כגון במקום עבודה, באופן כללי אין זה אלא משיכה טבעית שנותן סיפוק לצרכים של כל אחד רק לתקופה קצרה. כל אחד מעונין רק לקבל לצרכו, ואינו באמת מעונין בשביל הנתינה לזולת. ואהבה כזו היא איננה על פי תורה.

לכן הרוצה לעשות על פי תורה , ולמנוע את עצמו מתהליך שבירת הקשר שמגיע תקופה קצרה אח"כ כשמתחיל הקשר לנבול -  הכרוך בפגיעות, שבירת לב, כעס, מריבות, ציעור, ועוד חויות מאכזבים וכאובים, אז יזהר מקודם שנכנס להתייחסות של קירוב גשמי, שיבחין באשיות שמולו אם זה באמת מה שמתאים לאשיות שלו לטווח הארוך, ויסדר מקודם את הקשר באופן שיוכל לעמוד בקביעות לאורך ימים.

גם כדי למנוע קישורים כאלו המתעוררים מתוך קירוב מקום בלי שום התחשבות עם התאמת האישיות, התורה אסרה את הייחוד של כל גבר עם אשה שאינה אשתו או קרובת בשרו. 

לכן במקום העבודה שמצוי מצב של ייחוד כזה, שהרבה פעמים יכול להזדמן מצב של ייחוד עם הפקידה, יש ליזהר שלא להימצא במצב כזה (ע"י שמשאירים תמיד את הדלת פתוחה באופן שמישהו מבחוץ יכול להכנס בכל רגע אם ירצה) ואז לא באים לידי קריבות כאלו שאפשר להתחרט מהם אח"כ .

בברכה, 

רב נחום

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה