חברה והשקפה

התמודדות אם אובדן

  • ל' סיון התשע"ה
אא

שאלה

שלום קוראים לי שירן ואני בת 27. אני מאמינה באלוהים אבל לא שומרת שבת ואף עובדת בשבת, נוסעת, מעשנת וכדומה. יש לי 2 אחים אחד אח בן 25 והוא דתי נשוי אם ילדה. ואמא דתיה. ואחי הקטן בן 23 לא דתי. אנחנו שומרים מצוות בבית. לפני כחצי שנה אבא שלי נהרג בתאונת דרכים והשאלה שלי היא כזאת: מה קורה בעולם הבא שכולם מדברים עליו. והשאלה השניה איך אפשר להתמודד אם האובדן. תודה רבה

תשובה

שלום וברכה

האדם עם פטירתו מהעולם הזה מחליף צורה ואינו נעלם. זאת אומרת נשמת האדם עוזבת את הלבוש שהוא הגוף ומאבדת את בחירתה שניתנה לה לצורך עבודת ה' בעולם הזה ועוברת מעולם העשיה לעולם המשפט והגמול שלאחר המשפט.

כל אדם ואדם מגיע לבית דין של מעלה שבו דנים אותו על כל מעשיו, האם הם התאימו לרצון הבורא בתורתינו הקדושה ולפי זה נידון גמולו לאחר המשפט. אדם שזכה וקיים את כל מצוות התורה, נידון מיד לגן עדן ולחיי תענוג נצחיים לנשמתו, כל אחד לפי מעשיו יקבל את מקומו בגן עדן. ההנאה בגן עדן הינה בלתי נתפסת בשכלינו השוכן בתוך חומר אבל נדכע נאמנה שבורא עולם משלם בוודאי את המקסימום שיש בכוח הבורא לעשות כדי שהנשמה תהנה בתענוג אמיתי אין סופי. 

נשמה שלא זכתה להשכיל ולקיים את מצוות ה' כראוי וטינפה את נשמתה בחטאים ומעשים שהם נגד רצון ה' הכתוב בתורתו, צריכה לעבור זיכוך וניקוי כדי שתוכל לאחר הזיכוך והטהרה להיכנס לגן עדן ולקבל את שכרה על כל המצוות שעשתה הנשמה בימי חלדה. מירוק זה נקבע לכל אחד ואחד לפי גודל חטאו. מי שחטא בחטאים חמורים ולאורך זמן יצטרך זיכוך ארוך וממושך בכף הקלע וכדו' ומי שלא חטא חטאים חמורים, לא יזדקק לכף הקלע ויוכל להיטהר בגיהנום לפני כניסתו לגן עדן.

חטאים שיש בהם כרת  כדוגמת שבתנידה וכדו' מזקיקים עשרות עד מאות שנים בכף הקלע לפני שזוכים להיכנס לגיהנום שהוא השלב האחרון בתהליך הניקוי.

אם יש לך לב חזק ואת רוצה להפנים יותר את הנעשה בעולם האמת אמליץ לראות את הסרט הבא http://sodot.tv/Site/ProDetile.asp?id=33&CategoryID=1&SubID=4

בסרט זה גם תביני את גודל ההשפעה שיש להתנהגות יוצאי חלצי הנפטר על הנפטר בעולם האמת.  

להתמודדות עם אבדן, ראי עוד http://www.hidabroot.org/he/video/54406.

בהצלחה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה