שאל את הרב - כללי

כעס ויצר

  • כ"א סיון התשע"ה
אא

שאלה

שלום שאלתי היא אייך להמנע מהכעס שהיא מידה מאוד קשה שיש לי ֿ, היא מביאה אותי לשאול תחתיות . דבר שקור בדבר חולשה נוספת היא משיכה לגברים , למרות שכול האיפוקים והמלחמה שני מנהל מול המידה הקשורה לכעס הזו פעם בכמה זמן אני נמשך חזרה . לא הקמתי משפחה בגלל זה למרות שכול אדם שמכיר אותיי תמהה על הדבר הזה כי לטענתם אני איש משפחה טבעי ונהדר עם ילדים(אחיינים וכדומה )

תשובה

לכבוד השואל, 

עצה למעט את הכעס:

 

כדאי להשקיע קצת זמן ולנסות להיזכר, מאיפה נראה לך שנובע כעסך? מה הכעיס אותך בחיים בשנים קודמות מאז שהיית קטן? איזה סוג של עשיית דברים עכשיו, מכניסים אותך לכעס?

 

והרבה פעמים אפשר לאתר את השורש של הכעס. הבן אדם עצמו שמתבונן בזה יכול להגיע לידיעה ברורה אודות שורש הענין - ולפעמים אפילו מבלי שזה יקח הרבה מדאי זמן.

 

וכאשר אתה תהיה מודע לשורש, אז תוכל לעזור לעצמך לראות, שהרבה פעמים תגובת הכעס שלך כעת באה מתוך זה שהפעולה שנעשית עכשיו מולך, מזכיר ומעורר לך דברים משעבר - ולא משום שבאמת המצב הנוכחי מצדיק לכעוס.

 

ואקוה שעל ידי שתבין את זה, וכאשר תוכל לעצור בעצמך (בהתחלה אפילו פעם אחת בשבוע) ל10 שניות קודם שאתה "מרשה" לעצמך לכעוס, ותתבונן בענין הזה שנזכר - שיתכן שאתה כועס על מה שענין זה מזכיר לך יותר ממה שאתה כועס על עצם הדבר שנעשה עכשיו - שתוכל על ידי זה לכעוס פחות ופחות.

 

גם תוכל לראות כמה  עצות האיך להמנע מכעס בלינק:

 

http://arachim.org/ArticleDetail.asp?ArticleID=626 

ולגבי ענין הנטיה לגברים: 

 

לפי מה שידוע לי,   יש לזה עצה, ואפשרי לצאת ממנה; אבל צריכים לזה עזרה והדרכה.

 

לכן אכלול כאן לינק לאירגון שמדריך ועוזר בענין רגיש זה, ולפי הכרתי את האירגון, יש להם תוצאות נפלאות ברוך השם.

 

http://jonahweb.org/

 

לפי מיטב ידיעתי כדאי לך לעשות קשר דרך אימייל עם האירגון ולבקש מהם הצעה אודות טרפיסט כאן בארץ שיוכל לעזור בענין זה.   הכתובת שלהם: info@jonahweb.org

 

וזה יוכל לשנות את כל חייך לטובה. כי בלי ספק כאשר תגמל מן הנטיה המונעת אותך מן הנטיות הטבעיות שבך, אז תוכל בעזרת השם להקים בית נאמן בישראל - שבודאי ישפיע על קיום המצוות שלך ועל כל מהלך חייך לטובה.

 

 [ואע"פ שאני מבין שיתכן שבמצב שלך כעת נשמע לך הדברים האלו כמעט כבלתי אפשריים, מ"מ כדאי לך לתת לזה טש'אנץ ותעשה את העבודה הדרושה - ובלי ספק תוכל בעזרת השם לצאת מן הנטייה ההפוכה לגמרי, וכמו שמוכח ממאות שזכו להפוך את חייהם לטובה.]

 

בברכה,

 

רב נחום

 

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה