זוגיות

דילמות של זוגיות

  • ט"ו סיון התשע"ה
אא

שאלה

בלי ואני ביחסים טובים בתקופות בתקופות שלא - יש בינינו פרצופים ושתיקות. אני שונאת את זה, ודיברתי על זה עם בעלי מלא פעמים וזה ממשיך. אין לנו כסף לכל מיני טיפולי זוגיות. מה לעשות?

תשובה

לכבוד השואלת, 

כל זוג חייב צד שלישי כדי לעזור לגשר ביניהם. 

זה גם כלול בהוראה "עשה לך רב" (פרקי אבות פרק א'). 

 

לכן העצה היעוצה שתתחילי לחפש רב המתאים למשפחתך.גם תפתחי בשיחות עם בעלך ( כמובן בזמן שהוא מרגיש יותר רגוע ושקט), שאת ביררת  ולמדת שחייב כל משפחה לבחור להם רב אשר מקובל על שניהם, אשר אח"כ לפסקו היחידה שבכל מצב,  שניכם יצייטו - מה שלא יהיה. הן אם זה נראה שנוטה לצד עמדת בן זוג הזה, הן אם נראה שנוטה לצד עמדת בן הזוג השני.

 

דהיינו, שתבררי אודות רבנים באזור שלכם או רבנים של זוגות במצב הדומה לשלכם, שיכול להיות שליח טוב בשביל משפחתכם : דהיינו, שיש לו את הכוח הדרוש כדי שיוכל באמת להבין את מצבכם ויוכל לקיים שיחה שוטפת עם בעלך.

 

תערכי פגישות עם מספר רבנים כאלו דרך הטלפון (כגון פגישת היכרות לרבע שעה), ואחרי שתמצאי אחד או שתים שאת מרגישה שהם מבינים אותך, אז תפתחי בשיחה עם בעלך אודות החשיבות שיבוא אתך לפגישת היכרות אישית כדי לבחור רב בהלכה ובהדרכה למשפחתכם. כמובן, רק רב כזה שיבין אתכם.

 

ואם בעלך אינו מרגיש בנוח אחרי הפגישה עם ההצעה הראשונה של רב שהצעת, אז תבקשי ממנו שינסה את ההצעה השניה (שכבר הכנת לך מקודם).

 

גם את וגם בעלך תלכו יחד לפגישה עם הרב הפוטנציאלי, ובזמן הפגישה תסבירו לרב את מצבכם המשפחתי ושאתם מחפשים רב שידריך אתכם - וכאשר תגיעו לרב הנכון בשבילכם, אתם שניכם כבר תרגישו את זה בעת הפגישה.

 

וכאשר תמצאו את השליח הנכון, תציעי את ענין האוירה שבבית לפניו, ובעזרת השם הוא יוכל להדריך אתכם מקרוב, בדרך שיהיה טוב לשניכם וגם בשביל ילדיכם בעזרת השם. והוא כבר ידבר עם בעלך בישירות לגבי מה שהוא צריך לשפר בבית. 

ואין לבעלך לדאוג מפאת הכסף, הואיל ואתם הולכים לרב ל"עצות רוחניות" לשפר את מצב תקשור שביניכם, ומסתבר שהרב לא יקח שום תשלום על זה. 

ואם תזכי למצוא רב ושליח כזה למשפחתיכם, אני מאמין שגם שענין התקשורת שאת מתארת במכתבך,  כן יוכל בעזרת השם להסתדר לצד הטוב.

 

בברכה שתזכי לסייעתא דשמיא במציאת רב מתאים, ושתזכו ביחד לגדל את כל צאצאיכם לתורה לחופה ולמעשים טובים מתוך אוירה ביתית בריאה נעימה וקדושה,

 

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:רבמשפחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה