שאל את הרב - כללי

איך באפשרותכם לעזור לי?

  • ד' סיון התשע"ה
אא

שאלה

שלום רב שמי שלמה כהן ואני ב" ה חוזר בתשובה כ6 שנים יש לי שיעור קבוע כל יום ב"ה וזכיתי לתורה ולמצוות .. לפני כחודשיים הכרתי באתר הכרויות של הדברות בחורה מקסימה מפ" ת. אמנם היא לא הייתה דתייה אבל ב"ה היה חיבור טוב ומציאת חן . במהלך הכרותנו נוכחתי לדעת שהיא תמיד רצתה להתחזק ולדעת יותר אך משום שהמשפחה רחוקה מהדת כמו כן הסביבה היה לה קשה מאוד והיא שמחהממש שהכירה אותי ככה האפשרות של התחזקות נפתחה בפניה היא החליטה לא ללבוש יותר מכנסיים וקבלה עלייה חצאית .כמו כן היא תמיד מתייעצת איתי ושואלת אותי לגבי דברים הלכתיים ויהודיים לשמחתי היא הלכה למדרשה באזור םתח תקווה וממש יצאה משם מלאת סיפוק ומרוצה.. כעבור מספר מפגשים החלטנו ב"ה לממש את הזוגיות ולהנשא מרוב שמחתה היא פנתה לרבנית במדרשה ושתפה אותה אך למרה בצער נעתה בתגובה שלילית וקרה ..שזה לא מקום למאורסות או לבחורות עם בני זוג.. היא ממש קבלה את זה קשה וכל הרוח ירדה לה מהמפרשים היא ממש רוצה וצריכה הדרכה.. שאלתי היא למה ההרחקה הזאת של הרבנית אחרי הכל היא רוצה להתקרב לבורא עולם והיא צריכה אמצעים לזה.. ולכן גם אנחנו נשאים בכדי שלא נעבור על איסור חס ושלום... ואיך תוכלו לעזור לי ולה ?

תשובה

לכבוד השואל, 

סליחה על האיחור בתשובה... אקוה שהתשובה עוד יכול להיות לך לעזרה. 

לפי כל מה שבארת במכתבך , יתכן שזה כן זיווג אמיתי ודבר טוב.

מה שהרבנית הרחיקה את הענין, כי לפי מה שידוע לי, במדרשיות הן רוצות שהבחורות יתמקדו קודם על עניני הדת, ולא יתקרבו משום שהן רוצות להנשא לאיזה בחור דתי. לכן בדרך כלל הן פוסלות את הבחורות שנכנסות ואומרות כבר שהן מכירות מישהו שרוצות להתחתן איתו. אבל במצב שלך שונה, הואיל ואתה יודע שהיא כן עושה לשם שמים ולא רק מפני להתחתן, כמו שאר בחורות שאולי נכנסות למדרשיה רק כדי לקבל אישור להתחתן.

אמנם הרבנית שלא הבחינה ברצינות הזה בכלתך, לכאורה היא לא ה"שליח" בשבילכם כעת.

ולכן הייתי מיעץ לכם שתערבו גוף שלישי "הלכתי" - רב (אולי הרב שלך) או רבנית - שכן יעריך את מצבכם כמו שהוא באמת, ושיוכל להדריך אתכם מקרוב בתהליך לנישואין.

תשאל ותברר אודות רבנים שמבינים את מצב בעלי תשובה, תפגשו ביחד עם כמה מהם לפגישת היכרות (כמו עשר דקות להגיד לו את סיפורכם), וכאשר תמצאו את הרב (או הרבנית) שאתם שניכם מרגישים שבאמת הבין אתכם, אז תחליטו ביחד לעשות אותו למדריך שלכם, ותבקש ממנו (או ממנה) שיעזור לכם הלאה, ואפילו בקשר למה שנוגע למדרשיה. (אולי הוא ידבר בשבילכם לרבנית של המדרשיה).

ואני מאמין שיתכן, וכאשר יהיה לכם את הגיבוי הזה מגוף שלישי שמבין את טוהר רצונכם הטוב, שכן תוכלו להצליח בתהליך לנישואין בעזרת השם.

ואסיים בברכה שיהיה לכם הרבה סייעתא דשמיא בדרכיכם.

בברכה,

רב נחום   


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה