שאל את הרב - כללי

חלום על אבא עם גופיה לבנה ומחבק אותי

  • כ"ד אייר התשע"ה
אא

שאלה

אבא שלי נפטר והוא בא אלי בחלום יום אחרי יום בחלום הראשון עם גופיה לבנה וחיבק אותי ויום אחכ עם גופיה לבנה עם נקודות שחורות ואני חיבקתי אותו ?? תודה

תשובה

לכבוד השואל,

נא למחול על האיחור במענה.

ישנו ענין שלפעמים הנפטר מגיע לקרוב בחלום כדי להודיעו שהוא במצב טוב ולא ידאג.

לכן יתכן שהנפש של האבא ע"ה הגיעה אליך בחלום, כדי למסור לך איזה מסר. ועיקר מה שהוא רצה למסור לך - על פי תיאורך במכתב - היינו שהוא נמצא ברוך השם במקום טוב, וכמה שהוא אוהב אותך.

כי כפי מה שהבנתי, אם כאשר הנפטר מופיע בחלום לחולם הוא נראה יפה וטוב, הוא סימן טוב. א"כ זה שבא האבא אליך בחלום  - ובתוך זמן קצר אחרי פטירתו - והוא נראה טוב, כנראה שרצה לרמוז לך שהוא במקום טוב, ברוך השם.

ובפרט למה שציינת שהיה לבוש לבן, כי לבן הוא צבע המראה על הטהרה.

ומה שאתה עשית בחלום השני לחבק לאבא ע"ה, הוא דבר מציאותי בתת ההכרה, שאתה ביטאת בחלום בחזרה אליו כמה שאתה גם אוהב אותו.

ולפי מה שידוע לי, חויות אלו הם דברים מציאותיים ברובד עמוק של הנפש; ואע"פ שבחלום הם מתבטאות דרך ציורים שונים שאינם במציאות כעת, אבל ההרגשות והקשר הנפשי שהם מתעוררים הוא אכן מציאותי.

ולכן ראוי לך להרגיש שהחלום היה אמיתית,  וראוי לך לזכור את החויה, ויש לך לשמוח שהאבא במקום טוב ושהוא אוהב אותך גם ממקומו לעילא.

~~~

גם נמסר לנו בקבלה שכאשר הורה משאיר צאצאים כאן בעולם הזה שעושים מעשים טובים, זה הכל עולה לזכות בשביל ההורה בעולם העליון. א"כ, יתכן שרצה האבא ע"ה לרמוז לך, שתמשיך לעשות מעשים טובים כאן בעולם הזה, ועל ידי כן הוא ג"כ יקבל טובה ונחת מזה בעולם העליון.

כי מה שאמרת שבחלום השני היו נקודות שחורות על הבגד הלבן, יתכן שיש בזה רמז לכמה דברים שנעשו בעבר שצריכים עדיין להתקן; ושהתיקון עליהם שייך לעשות כאן בעולם הזה. 

ולכן רמז לך האבא, שתמשיך בשנה זו הראשונה לעשות מצות ומעשים טובים לעילוי נשמתו, ושעל ידי טוב מעשיך תוכל לזכות לאבא גם בהיותו בעולם העליון, ו"לנקות" את כתמי השחור שמפריעים לקבל את הטוב השלם. 

 

ויהי רצון שתמיד תוכלי להביא נחת לאביך ע"ה ע"י מעשיך הטובים שבעולם הזה,

בברכה,  

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה