שאל את הרב - כללי

האם מותר להוריד שיער בגוף אם זה מפריע לאישה

  • כ"ג אייר התשע"ה
אא

שאלה

חשוב לי מאוד. האם מותר לגבר לגלח את שיער בית השחי ואת שיער הערוה כשזה מפריע לאישה? עוד שאלה האם מותר להוריד שיער בלייזר בחזה לצמיתות? כי זה מפריע קצת לאישה! עוד שאלה קטנה סליחה האם מותר להוריד את שיער הגרון עם לייזר לצמיתות קצת ליפני הסנטר כדי שהזקן יגמר בצורה של פס ולא מבולגן כי זה מפריע לי לעין,ואם אסור לעשות בלייזר האם מותר לגלח עם סכין בגרון ליפני הסנטר? תודה מראש זה מאוד חשוב לי

תשובה

לכבוד השואל, 

סליחה על האיחור בתשובה.

מוכח מהגמרא בשבת (נ:) שאם גבר עושה פעולה של יפוי, אמנם כוונתו למנוע לעצמו צער [ולא משום היפוי שבדבר], מותר. 

אם כן, המוריד שער בשאר מקומות שבגוף (חוף מבית השחי ובית הערוה), שאין דרך הנשים לעשות כן, אם עושה כן משום צער ולא משום יפוי , מותר. 

אם כן לגבי שאלתך הנוגע לשלום בית, לכאורה סיבת הגבר  להורדת השיער הוא משום שאשתו מצטערת בזה, ואם כן בסופו של דבר, הוא מקבל צער ממה שאשתו היא בצער. ואין כוונתו בהורדת השיער ליפוי גרידא  - שרוצה מצדו ליפות את עצמו. ולכן מותר לו להוריד שיער שעל החזה בלייזר, וכדמוכח מהגמרא הנ"ל. 

אמנם לגבי שיער בית השחי ובית הערוה, שדינם בזה יותר חמור הואיל וכן הוא דרך הנשים להתיפות, יש לברר אצל חברת הלייזר אם יש מציאות של גברים רבים (יהודים) שנוהגים בזה [לא מספיק יחידים]. ואם יתברר לך שזה כן כבר מנהג המקום שגם אחוז גדול וניכר של גברים עושים את זה, אז נחשב הדבר למעשה של יפוי הנהוג גם אצל גברים ולא שמיוחד רק לנשים - ואז מותר להורידם בלייזר. אבל אם עדיין הדבר מיוחד בעיקר לנשים (או אפילו אם רק אחד מהם לא עושים הגברים, כגון אם יש אחוז ניכר של גברים שמורידים מבית השחי, אבל אין את האחוז הזה לגבי הורדת שערות בית הערוה) , אז נשאר הדבר באיסורו ואסור הדבר מדרבנן, ואסור לו להוריד את אותן השערות; ולא מצאנו בנוגע לאיסור זה את ההיתר של מפני הצער.  

ולגבי שיער הזקן, הדבר נוגע לאיסור נפרד של גילוח פיאות הזקן, שזה כבר ספק דאורייתא, ואין מקום להתיר להוריד באופן של גילוח (או בלייזר - שכפי שהבנתי גם חותך את השיער בגובה העור, ואם כן דינו כתער) באיזור פאות הזקן שהוא בסנטר עצמו. 

ולגבי מקום הגרון, אם תזהר שלא להתקרב כלל לאיזור הסנטר או עצמות הלחיים (כי הרבה פעמים כשמושכים את העור כדי לגלחו, אז נמשך גם שערות שמקום עמידתם באמת הוא על מקום של אחד מפאות הזקן, ואסור), אז יש שהורו להיתר, ראה:

http://www.din.org.il/2012/09/24/%D7%92%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%97-%D7%91%D7%A1%D7%9B%D7%99%D7%9F-%D7%91%D7%A2%D7%95%D7%A8%D7%A3-%D7%95%D7%91%D7%92%D7%A8%D7%95%D7%9F/

בברכה, 

רב נחום

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה