שאל את הרב - כללי

בעיות במחשבה.

  • י"ז אייר התשע"ה
אא

שאלה

שלום לך כבוד הרב, אני מתעתד להתחתן בקרוב ב"ה, רק צצה לי מחשבה רעה שמפריעה לי הרבה. ארוסתי לעתיד קצת מלאה, שוקלת בערך 80 והגובה שלה הוא בערך 1.67+-. זו^ פחות הבעיה.. הבעיה האמיתית ת'כלס אלו הידיים שלה-יש לה עור מדלדל בזרועות. עכשיו היא בן אדם נפלא, יש לה פנים מקסימות ובעלת המון מידות טובות. עכשיו בכל פעם שאני מעלה את הנושא של דיאטה בידיים היא נפגעת או נעלבת. אני עצמי רזה יחסית-משקל 71, גובה-70. אני לא יודע מה לעשות, האם זה יפריע לי בהמשך חיינו כזוג נשוי או שאפשר לעבוד על זה. אני ממש אובד עצות. ואני מודע לכך שיש לי מידות רעות שאני חושב כך, והיופי החיצוני לא חשוב, אני לא באתי מבית דתי והיא באה מאחד כזה, אז אולי עיניי ומחשבותיי עוצבו על ידי השקפת החברה באופן כזה שזה קצת מפריע-המראה שלי, במיוחד בידיים וקצת בבטן. אשמח לייעוץ בנושא. ר

תשובה

לכבוד השואל, 

לפי מה שהבנתי, הכלל הוא, שהמעלות שהקב"ה נותן לכל בן אדם הם מוגבלות.

ואם יש לאדם מסויים מעלה הניתן לו בטבעיו כמתנה מן השמים  בתחום אחד, יתכן שחסר לו בתחום השני. 

ולכן אם ישנה אשה שהמעלה המיוחדת שלה היא מראיה החיצוני, בדרך כלל, יתכן שתחסר לה באותה מידה , אותן מעלות פנימיות כגון שכל ומדות מצטיינות.

לכן זהו בעצם סימן טוב שאתה בעצמך מעיד עליה, שיש לכלתך המעלות העיקרויות הפנימיות של המון מידות טובות, שזהו מה שבאמת מחזיק לאורך השנים, וכידוע.   

וכפי שהבנתי, העיקר בענין זה, שאין אתה נגעל ח"ו מן המראה; אבל אם אתה אומר ש"יש לה פנים מקסימות", ו"עכשיו היא בן אדם נפלא", אז נראה שיש לבנות את הקשר הרגשי והפנימי ביניכם עכשיו. ועל ידי זה, מטבע הדברים, כאשר יש כבר קירוב הלבבות, שהבת זוג בהמשך תעשה מאמץ כדי למלא את דרישות בן זוגה - הואיל וזהו דבר שכל כך חשוב בשבילו.

ואברך אותך שתזכה לעלות ולהתעלות, ביחד עם בחירת לבך, והכל בשעה טובה ומוצלחת ובסייעתא דשמיא.

בברכה,

רב נחום 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה