שאל את הרב - כללי

שמירת העיניים לבעלי שמסתכל על נשים

  • ט"ו אייר התשע"ה
אא

שאלה

כאשר אני יוצאת עם בעלי לבילוי או סתם יש פעמים שעוברת לידנו בחורה יפה בלבוש לא צנוע והוא נועץ בה עיניים אם אני מעירה לו הוא רב איתי וטוען שאני קנאית זה לא מקנאה פשוט אני נפגעת מזה שהוא מסתכל על אחרות מה עושים

תשובה

לכבוד השואלת, 

שאלה זו מתחלקת לשני חלקים: אם הבעל רק 1) נועץ עינים בבחינת ראייה בלי הסתכלות והתבוננות; או 2) אם הבעל מאריך במבט של הסתכלות והתבוננות. 

1) אם המבט שלו היא רק לשניה, כלומר, ראייה בלי הסתכלות והתבוננות, אז אין לך לדאוג כל כך; וזה מכיוון שמובא בספרים שאם אדם מסיח דעתו מיד מן המראה, אין זה משפיע עליו כל כך. (לידיעתך, התגובה הזו של גבר להסתכל ברגע הראשון היא לפעמים תגובה איסטקטיבית (כך ברא אותו הקב"ה)).

לכן העצה להנצל מראייות אסורות היא, שלא יסתובב הגבר בכלל במקומות כאלו שמצויות שם פרוצות כדי שלא יבוא לידי ראייה כזו, או שאם אתם מוכרחים ללכת למקומות כאלו, שילבש איזשהו משקפיים שישבשו לו את ראיית הצורות שכנגדו.

אבל בלי עצות אלו וכדו', אשר מפעיל אותם הגבר מעצמו ומרצונו בכדי שלא יבוא לכתחילה לידי איזו ראייה, יש רק מה שאת יכולה לבקש ממנו, שהואיל וזה מפריע לך, את מבקשת ממנו, שאם יראה משהו שלא כהוגן, שלפחות ירגיל את עצמו להסב את הראש מיד לצד אחר, ושלא ימשיך להסתכל כי לפי הספרים, דוקא המשך ההסתכלות וההתבונות בצורה,  היא מה שגורמת פגם בנפש.

2) אבל אם המבט שלו במצבים שתיארת, היא לשניות ארוכות בהסתכלות ובהתבוננות, אז יש לך לערוך שיחה עם הבעל שיסכים להדרכה בענין, ולציית לגוף שלישי (גבר) בנוגע לענין הזה (כמו רב המשפחה שלכם, אשר דעתו והדרכתו מקובל על דעת שניכם); ואז תלכו לפגישה ביחד אצל הרב, ותציעי לפני הרב את הדוגמאות של ההסתכלויות מה שנראה לך שהוא בעייתי, ואז הכי טוב שהרב ידבר עם בעלך וידריך אתכם מקרוב בכל הנוגע לענין זה. 

בברכה, 

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה