שאל את הרב - כללי

איך מתמודדים עם המשפחה

  • י"ד אייר התשע"ה
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, חונכתי וגדלתי בבית מסורתי שומרי שבת וכשרות. גם למדתי בבית ספר דתי ביסודי ובעל יסודי הייתי חצי בבית ספר דתי עד כיתה ט׳, ומ י׳-יב׳ (לצערי בגלל שיכנועים מצד אחותי הגדולה לאימי) עברתי לחילוני. אך למרות זאת, אני מתחברת יותר לצד הדתי.. וגם ככה חינכו אותי בבית מילדות. בימים אלו, אני משתדלת לעשות מה שאני יכולה מבחינה דתית, אך ישנה התנגדות של אחותי שגם משפיעה המון על אמא שלי ואף טוענת שאני ״משתגעת״ וכל פעם מחדש מתווצרת מריבה וויכוח בייני לבינם.. יש לציין, שאני לא מגדירה עצמי כדתיה אלה כמסורתית שמשתדלת להתחזק במה שאפשר, כי נכון לעכשיו.. אני מתחשבת בזה שהן מתנגדות לזה.. אך בכל זאת בטוחה בחירה שלי והם יודעות! לא משנה איך יקבלו זאת. כי זה גם מקובל מאוד אצלינו במשפחה סבא וסבתא שלי היו דתיים זכרם לברכה.. ורוב המשפחה (הדודים והדודות) מסורתיים, רק אצלי יש התנגדות שמעיקה עליי מאוד..ומכעיסה! בנוסף ברצוני לציין שאחותי חונכה גם באותם ביתי ספר דתיים שאני למדתי בהם.. ולא בבתי ספר חילוניים כלל! איך כבוד הרב מציע לי לנהוג איתם, מבלי לעבור על כיבוד הורים ובלי שיווצרו מריבות? כי אנחנו גרים יחד נכון לעכשיו..

תשובה

לכבוד השואלת,

מאד קשה לשמוע על מצבך

בעצם היה יותר מתאים לאחותך, שאם היא דולגת בשיטה החילונית, לכבד את חפשיית הביטוי שלך, וכמו שהוא צריכה לכבד של כל יחיד. ואולי את יכולה אפילו להאיר לה על כך.

מאד מכובד מצדך שאת דואגת לשמור על כיבוד אם, אפילו במצב שאת מרגישה התנגדות. ולפי דברייך, האמא נוקטת עמדתה עקב שיכנוע מן האחות; לכן אברך שיהי רצון שהאמא לא תשתכנע כל כך מעתה מצד האחות.

אני אוסיף כאן את ברכתי שתזכי שכולם במשפחה יבינו אחת את השניה, ולא תנסה אחת לכוף את דעתה על השני ה, ושתזכי יום אחד לבנות את ביתך, בית נאמן בישראל, על יסודות טובות ובשלוות הנפש מתוך הרגשת מקום שכן תוכלי לבטא את כל זיקתך הרוחני והאמיתי במלואם ובהדרם.

בברכה,

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה