שאל את הרב - כללי

איך אפשר להיכנס לעול מצוות ולהמשיך בהם

  • ל' ניסן התשע"ה
אא

שאלה

שלום, שמי הוא רחל. אני בעוד 11 ימים לפי התאריך העברי שלי בת 12. אני שומרת שבת, אומרת שמע ישראל לפני שינה, קוראת ברכות השחר, תורמת לקופת העיר, אך קשה לי. אני מנסה ללכת עם חצאיות וכולם צוחקים עליי, אני מנסה לשמור נגיעה ולא מצליחה, יש לי מחשבות רעות, וגם להפסיק לקלל אני לא יכולה. ואני לא מצליחה לחזור בתשובה, ואני גם מאוד מפחדת שלא להצליח. אשמח אם תענו לי ותתנו לי עצות כיצד לחזור בתשובה ללא קושי.

תשובה

שלום לך בת ישראל היקרה והצנועה

אשרייך ואשרי חלקך שהחלטת להגיע לעול המצוות נקיה מכל עוון ומקפידה על המצוות כראוי, נשמתך תישאר בטהרתה ובעז"ה תזכי להתעלות מאוד ולקבל כוחות גדולים מיוחדים לעבודת ה'. לפי המבואר בזוהר הקדוש בליל הגיעה הילד/ה לעול המצוות הינו מקבל נשמה קדושה המתאימה להכנתו לפני הגיעו לעול המצוות ומאחר ואת מתכוננת בצורה כל כך נעלה להיכנס לעול המצוו, הרי שבוודאי תזכי לנשמה עליונה.

חשוב מאוד לדעת שהדרך לעבוד את ה' היא מלאה מכשולים שהיצר הרע מניח לאדם ולא ברגע אחד מצליחים בכל דבר. מנסים להתחזק בדבר מסויים ונופלים וכך שוב ושוב עד שמצליחים לנצח את היצר לגמרי, דבר זה לא בא ברגע אחד, אבל יש לזכור שהקב"ה רואה וצופה בכל התאמצות ובכל פעולה שאנחנו עושים וכל פעולה וכל רצון להתעלות נרשם בספרו של הקב"ה וההתאמצות מעלה אותך לשמי מרום של עבודת ה' אף אם בסוף את לא מצליחה להתגבר. אם באמת הצלחת להתגבר הרי שבוודאי מעלתך עצומה עוד יותר ועוד יותר ואף אם נניח שאת לא מצליחה תמיד להתגבר על עניין הנגיעה, רק לפעמים את מצליחה הרי את זוכה לקבל שכר רב על כל מקרה ומקרה שהצלחת לשמור נגיעה ואין הנפילה שלאחר מכן לגרע זכותך על ההתגברות שקודם לנפילה.

ה' בוודאי נותן לך את הכוחות להמשיך להתחזק ולהעלות.

עלי והצליחי ואשמח לסייע לך עוד,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה