חברה והשקפה

איך אפשר לעבוד את ה' באמת?

  • כ"ה ניסן התשע"ה
אא

שאלה

שלום הרב. אני בת 17 וב"ה מתחזקת בארבע שנים האחרונות לכיוון החרדי. רציתי לשאול איך אפשר לעבוד את ה' תמיד בשמחה, על אף הקשיים והנסיונות. אני כ"כ רוצה להיות קרובה לה', ממש להרגיש אותו. שכל מצווה שאעשה תשרה בי להט של קדושה שיקדם אותי עוד ועוד בעבודת ה'. אני מרגישה שאני לא עושה מספיק... אני כן מקבלת על עצמי דברים, כמובן בהדרגתיות אבל מאוד משתדלת להתקדם בצניעות, בירא"ש כו. אבל עדיין, יצר הרע תמיד נכנס בי וגורם לי להרהורים ששמא אני לא עושה מספיק. מה עליי לעשות? תודה רבה!

תשובה

שלום וברכה

כתבת נכון שהיצר הרע מנסה לפתות אותך ולומר לך שאת לא עושה את רצון ה' ואת לא עושה די ובכך הוא מקווה להחליש אותך ולרפות אותך שתחשבי לעצמך אם אני בין כה וכה גרועה ולא מושלמת, אז חבל כביכול על כל המאמצים ואפשר כבר לזלזל בכל ענייני היראת ה'.

האדם צריך להכיר את חצי הכוס המלאה יותר מאשר את חצי הכוס הריקה ולדעת את מעלותיו ואת כשרונותיו ועד כמה הוא אכן מתעלה בעבודת ה' וכמובן גם לדעת שאנחנו עדיין לא מושלמים, כי אילו היינו מושלמים היינו עולים לגן עדן לעולם השכר, בעולם הזה יש רק אנשים שאינם מושלמים שעליהם לעשות עוד ועוד להשלים את נפשם. על כן בוודאי צריך להתבונן מעת לעת איפה אנחנו יכולים להשתפר ולהתחזק ואיפה אנחנו יכולים להתעלות עוד ולתכנן את ההתעלות והאתאמצות הבאה בעובדת ה', אבל לא לשכוח מצד שני מה שכבר זכינו בחסדו יתברך להתעלות ולהתרומם ולרצות בעז"ה להתעלות יותר ויותר.

ה' יתן לך את הכוחות להתעלות עוד ועוד בעובדת ה' כרצונך הטוב מתוך שמחה.

בהערכה רבה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה