חברה והשקפה

למה נהרגו אנשים בהלוויתו של צדיק

  • כ"ג ניסן התשע"ה
אא

שאלה

איך יכול להיות שנהרוג שני צעירים בהיותם בלווית הרב וואזנר שהבנתי שהוא היה רב צדיק? למה זה קרה? כך גם היה לאח רפטירת הבאבא סאלי שנפטרו שלושה אנשים בתאונה.

תשובה

שלום וברכה

יש להקדים שאיננו יודעים חשבונות שמיים ואין לנו יכולת לומר בוודאות שדבר פלוני קרה בגלל זה או בגלל משהו אחר.

בכל זאת נוכל להתבונן בספרים ולהביא אפשרויות שאולי יתנו לנו הבנה מסויימת לנסות ולהבין ממודע הדברים קורים, כאן  אעתיק את דברי רבינו האור החיים הקדוש על מה שלמדנו בשבוע שעבר בפסוק הכתוב לאחר פטירת נדב ואביהוא וַיֹּאמֶר משֶׁה אֶל אַהֲרֹן וּלְאֶלְעָזָר וּלְאִיתָמָר בָּנָיו רָאשֵׁיכֶם אַל תִּפְרָעוּ וּבִגְדֵיכֶם לֹא תִפְרֹמוּ וְלֹא תָמֻתוּ וְעַל כָּל הָעֵדָה יִקְצֹף וַאֲחֵיכֶם כָּל בֵּית יִשְׂרָאֵל יִבְכּוּ אֶת הַשְּׂרֵפָה אֲשֶׁר שָׂרַף יְדֹוָד:וביאר באור החיים הקדוש  יתבאר על דרך אומרם ז"ל (שבת קה:) שכל הבוכה ומתאבל על אדם כשר מוחלין לו כל עונותיו ולא יבכה עוד, והוא מה שרמז באומרו אשר שרף וגו', פירוש אם יבכו השריפה אין להם אלא מה שכבר שרף מקודם, לשלול שלא תהיה שריפה אחרת עוד: עכ"ל והכונה בדברי רבינו היא שאם לא מתאבלים כראוי על אנשים גדולים שב הקף לפקוד חלילה את עם ישראל וניתן להינזק חלילה. יתכן אולי שזוהי הסיבה לקצף שיצא בשעת ההלוויה כשאר מלוויםרב מבוגר כל כך לא מבינים בדיוק מה יש לבכות על אדם כשר וצדיק כזה.

שוב אומר שזה רק אפשרות שניתן ללמוד מהספרים  בוודאי שאין זה פוטר אותנו מלעשות חשבון נפש ולתקן את דרכיו באופן פרטי לפי הידוע לו מרת נפשו. 

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה