שאל את הרב - כללי

עצלנות

  • ט' ניסן התשע"ה
אא

שאלה

שלום כבוד הרב רציתי שתיתן לי הכוונה, איך להינצל ממידת העצלנות שהורגת אותי ומאיישת אותי כל פעם מחדש וגורמת לי לחשוב שאני מיותרת פה בלי תפקיד. אני ממש נכנסת לעצבות מזה . אשמח לקבל תשובה :)

תשובה

 

לכבוד השואל,

לכל אדם יש לו תכונות אלוקיות שניתנו לו מן השמים. אלו הם התכונות הטבעיות שבהם האדם מכיר שיש לו יותר יכולת בתחום מסוים מאנשים אחרים. לכל אחד ואחד יש לו את הייחודיות שלו; ומן האתגר שבחיים הוא, לחשוף את אותם הכוחות ולהפעיל אותם למעשה.

לרוב כאשר "אינו הולך" למישהוא, הסיבה היא משום שטרם הכיר את הכוחות היחודיות שלו והאיך להפעילם למעשה. כי מי שכבר הכיר בכוחות שלו ומוצא בשבילהם את המוצא הנכון, הרי ברור הדבר שיהיה לו יותר מוטובציה לעשות את מה שבא לו באופן טבעי, וממילא ברור ג"כ שיצליח באותם תחומים יותר מאחרים  - והדברים יזוזו

כדי למצוא את הכוחות הייחודיות שלך עצה טובה היא: לשנן את הכוחות המיוחדים שאתה מכיר שיש לך מילדותיך - שהיית מקבל שבח מיוחד עליהם ושבהם אתה  היית יותר מוכשר באופן טבעי משאר אנשים (כי לכל אחד יש דברים שהוא יותר מוכשר בהם באותו תחום  משאר אנשים); ואז תחפש אופנים האיך להוציא את הכוחות האלו באופן הנאות - שאנשים אחרים יוכלו ליהנות מהם.

וכאשר תמצא מוצא כשר להם ותפעיל אותם באופן שגם אחרים יהנו מן הכוחות המיוחדות שלך, אז בעזרת השם תמצא הרבה יותר מוטובציה לפעול, וגם אנשים מסביבתך יעריכו את כשרונותיך.



ואברך אותך שתזכה למצוא את הכוחות הייחודיים שלך, ושתוכל להרגיש שלימות וטוב עם עצמך,

בברכה

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה