חברה והשקפה

למה להקשיב לדרבנן?

  • כ"ז אדר התשע"ה
אא

שאלה

למה להקשיב לדרבנן? אם אין איסור בתורה על נושאים מסויימים אז למה להקצין ולעשות חיים קשים? למשל, אין איסור לאכול בשר עם חלב בתורה אז למה לפסוק שאסור? אני שומר כשרות אבל זה רק לדוגמא לחוקים מסויימים שלפי דעתי לא נחוצים.. אשמח אם תסבירו לי... תודה

תשובה

בס"ד
 
שלום וברכה,
 
התורה בכבודה ובעצמה נתנה את הסמכות לחכמים לגזור תקנות אלה בכל דור, לפי הצורך: "ועשית ככל אשר יורוך", וה' גם ציווה לגזור גזירות כאלו: "ועשיתם משמרת למשמרתי". ראה כאן לגבי חובת הציות לחכמים מן התורה:
 
ודאי שיש איסור לאכול בשר שבושל עם חלב בתורה. מה שחז"ל גזרו הוא על מרחק השעות בין אכילה לאכילה, וגם על בשר העוף. ראה כאן דו-שיח מעניין בנושא זה:
 
הטעם לתקנות וגם לאיסור אכילת בשר בחלב, הוא כדי להחדיר בליבנו את חשיבות הבריאה, ולזכור שהכל ניתן לנו מה', ושום דבר אינו הפקר בעולם, ומתוך מעשה של מחשבה, והמתנה בין בשר לחלב, והתגברות על התאווה, נכנס בלבנו החשיבות העמוקה של הבריאה, והרצון האלוקי המתגלם בכל פרט בה. ומתוך תחושה נעלית זו, מתקרבת נשמתך לבורא עולם.
 
הקב"ה בכבודו ובעצמו נתן לחכמים לפסוק כן, כי הוא יתברך ידע שיהיה צורך בתקנות אלה. כך שבעשיית המצוות על כל תקנותיהם, אתה מקיים את רצונו של בורא עולם. זהו מאמר חשוב מאוד לקריאה, שנקרא: "האם המצוות נועדו לעשות אותנו מאושרים":
 
אבקש ממך לחפש בגוגל חוברת שנקראת "שיחה גורלית". זו חוברת שמתארת דו-שיח עם אלוקים לאחר המוות, ובו תמצא מענה לרוב שאלותיך בע"ה.
 
שלך בברכה,
דניאל בלס

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה