זוגיות

האם "להפיל" שידוח בגלל מצב בריאותי?

  • כ"א אדר התשע"ה
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, שמי יניב בן 27 וחצי, שאלתי זו נובעת מדחיפות לתשובה מאחר ואני נמצא בצומת דרכים בחיי אשר ישנו את כל דרך החיים שלי. השאלה: לפני שנה הכרתי בחורה בשם עדי (26) מאז אנחנו חברים והצעתי לה נישואים. עדי באה ממשפחה דתייה, מחזקת אותי לעבודת השם, מתאימה לי נוראה באופי וכו'.. לאחר ההצעה הוריי התנגדו שאתחתן איתה בטענה שהיא לא ראויה לי ומצב בריאותה לא נראה להם. למרות הכל החלטתי שאני ממשיך לצאת איתה ולאחרונה שמתי לב שיש משהו במה שהוריי אמרו, היא נוטלת תרופות לא רגילות ואילו גיליתי סממנים על גופי שככל הנראה נבע מהדבקה. לאחרונה חשבתי פשוט לעזוב אותה ולהמשיך לי בדרכי אך איני מרגיש בטוח לעשות את זה וצר לי שעד שמצאתי מישהו שדומה לי פשוט אוותר עליו. לדעתך האם זאת סיבה מספיק טובה לעזוב? והאם לפי השמות החיבור טוב?.. אשמח לקבל עוד פרטים בנושא.

תשובה

לכבוד השואל, 

סליחה שלא יצא לנו להעביר את השאלה כעת לרב זמיר; אמנם כאחד ה רבנים הממונים על עניית תשובות באתר, אנסה בעזרת השם לענות על שאלתך. 

~~~

הנה לגבי התאמת השמות, לא כדאי להחליט החלטה כל כך בסיסי וגורלי בחיים על זה לבד. אלא ראוי יותר לעשות החלטה לנישואין על פי סימנים יותר יסודיים אשר גם יותר מורגשים ומוחשים. 

~~~

מן עיקרי הסימנים היסודיים המקובלים אצלינו שיש לבדוק בהם בענין שידוך, הם: 1) מידות טובות, 2) יראת שמים, ו3) בריאות. [כך היה מדריך האדמ"ר הרבי אהרן מבעלזא ז"ל].

והנה מתוך מכתבך, נראה שיש לבחורה 1) מידות טובות ("מתאימה לי נוראה באופי") וגם 2) יראת שמים ("באה ממשפחה דתייה, מחזקת אותי לעבודת השם").

ולבי הפרט השלישי של בריאות, באמת טעון הדבר בירור יסודי, כי כמו שאמרת, אין לוותר על דבר טוב משום חששות שאינן מיוסדות.

~~~ 

לכן נראה לייעץ לך, שתדבר על נושא זה באופן פתוח עם הבחורה; תרשום לעצמך על פי דבריה, את כל המידע שאתה צריך לדעת בכדי לעשות החלטה זו כה חשובה: 1) תרשום את השמות של כל התרופות שהיא לוקחת כעת, וכמה הזמן המשוער שתצטרך להמשיך איתם; 2) תרשום את השם של המצב הבריאותי שלה אשר בעקבתו היא לוקחת תרופות אלו. ו3) תבקש ממנה את שם הרופא שלה, ושהיא תתן לו רשות לגלות לך מה שבאמת מצבה הבריאותית. 

אח"כ תצטרך לקחת לך זמן ולעשות את הטלפונים, ולעשות את המחקרים הדרושים לך לדעת מהי הההגדרה בדיוק של החולי הזה, וכמה היא משפיעה על הבחורה ובאיזה אופן. מהם תופעות הלואי או התופעות שבאפשרותם להשפיע על משפחה, ומהם הסיכויים שהיא תוכל לגמרי להתרפא ממצב זה.

~~~

 גם את הרופא שלה הפרטי תשאל בענינים האלו, וגם עוד איזה רופא מטעמך - כלומר, שבא  מצדך - שגם מכיר את המצב המיוחד הזה שבשבילה הבחורה לוקחת את התרופות, ותבקש ממנו שיתן  לך את חוות דעתו לגבי הטיפול במצב זה. וגם את חוות דעתו  עד כמה שנראה לו שבאמת חמור המצב, לפי המידע שהצעת לו. 

וכדאי אפילו שגם תברר אצל איזו חברה של הבחורה או קרוב משפחה של הבחורה, איזו תופעות לוואי נראו עליה בשנים האחרונות עקב מצב זו.

וכאשר תאסוף את כל המידע ביחד, אז תוכל לעשות החלטה הרבה יותר אחראית.

~~~

ולמשל, אם יתברר לך, שכל המצב שלה באמת מתגלה אצלה באופן קל ורפוף ביותר, ואין במצבה משום חולי חמור בעצם, אז תוכל לשקול, שכדאי להמשיך. ואם ח"ו יתברר לך שמצב זו היא באמת רציני ביותר ומדבקת וכו', אז תוכל לשקול מתוך כובד ראש מה שבאמת נכון להחליט, ותרגיש שלם עם החלטתך.

ואברך אותך שהשם יתברך יהיה בעזרתך בבירור הדברים, ושתזכה שבאחד הימים הקרובים תזכה להרגיש בבהירות הדעת שתדע מה לעשות, וככה תזכה להמשיך בחיים באופן הכי טוב בעזרת השם.  

[וזה שההורים טוענים בנוסף לענין הבריאותי ש"היא לא ראויה לך", לא אדע מה כוונתם. אם כוונתם להזכיר את הצד הבריאותי, אז תגיד להם שהרי אתה בודק את זה עכשיו כראוי באופן אחראי ושורשי. ואם כוונתם לחסרון אחר, לא אדע מהו אותו חסרון מתוך מה שכתוב במכתבך, ולכן לא אוכל לענות עליו; ואם תרגיש שאותה נקודה יש לה ממשות וכובד בכדי לשנות את שאלתך, נא תשלח לנו פנייה חוזרת לאתר יחד עם תוספת המידע. 

הנראה לעניות דעתי כתבתי. ויהי רצון שתזכה לסייעתא דשמיא מיוחדת בבירור הדברים - שאתה עושה עתה באופן אחראי ומכובדת. 

בברכה, 

רב נחום

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:שידוחיםבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה