שאל את הרב - כללי

איך לעצור נפילה רוחנית?

  • י"ט אדר התשע"ה
אא

שאלה

אני בחורה חרדיה,לאחרונה אני מתחילה להידרדר מבחינה רוחנית,ואין מי שעוצר אותי,המשפחה שלי לא חרדים.אני עושה מה שבאלי וכבר אין לי כח לשמור על עצמי,בקושי רב אני מתפללת לה שיהיה לי כח,ועדיין לא נעניתי.אני מפחדת ליפול,כי אני יודעת את הדרך שאני באמת רוצה.למה אני לא מצליחה?האם עולם התורה שייך רק למי שיש לו תמיכה מבני משפחה וכו..?!איך עוצרים את ההידרדרות הזו?

תשובה

 

לכבוד השואלת,

אשריך ואשרי חלקך שאת עדיין אוחזת בדרך טובים ומתחזקת עד כמה שאת יכולה להיות קשורה ודבוקה להשם יתברך ולתורתו. אין ספק ששמירת היהדות כיום בסביבה חילונית  או כאשר מסובבים במשפחה חילונית היא מן הדברים הכי קשים בדור הזה. ומי יודע כמה כל קושי של התאפקות והתחזקות מצדך, חשוב בשמים אצל הקב"ה ומביא לעולם שכר עצום  - גם בשבילך וגם בשביל כל הכלל ישראל.

ויהי רצון שעוד תזכי בזכות זה להרגיש את קירבת השם אליך והחשיבות שיש לך בעיניו יתברך, כמעט במוחש. 

הנה ידוע הדבר שהסביבה של האדם משפיעה מאד על האדם, הן לטוב והן למוטב, וכמו שכתבת במכתבך. לכן ככל שביכולתך להמעיט את הזמן בו את נמצאת בסביבה חילונית עדיף, וככל שתוכלי להסתובב בסביבה המעודדת ומחזקת את דרכך, יותר מעולה.

ואע"פ שאין ביכולתך ליכנס עתה למדרשיה, מ"מ תתפללי בכל יום להקב"ה במילים שלך: "אנא רבונו של עולם, עזרני למצוא את הדרך האיך שאוכל להישאר קרוב אליך, והמצא לי את האנשים ואת האמצעיים שאני צריך כדי לסייעני בדרכי".

עולם התורה וקיום התורה שייך גם למי שאינו גר בסביבה דתית. אמנם, המציאות היא כיום, שמי שחשוף לעולם החילוני ולכל מה שאותה תרבות "מוכרת" לדור הצעיר, מוצא את עצמו בנסיונות עצומות - וכמו שכתבת במכתבך. וכבר אמרו חז"ל, שלעולם אל יביא אדם עצמו לידי נסיון (סנהדרין קז.), וכלול בזה שהאדם גם לא ישאיר את עצמו מסובב במצב של נסיון. 

ולכן תקחי לך חיזוק בזה, שאותן התגובות שאת מרגישה כעת בתוך עצמך, הן לגמרי טבעיות ונורמליות למצבך. ובכל זאת, מה שהשם דורש ממך, היינו, שתחשבי ותתכנני דרך שכעבור זמן לא תצטרכי להישאר כל הזמן  מסובבת מאנשים שאינם תומכים ברצון האמיתי והפנימי שלך, מצב שרק גורם לך להדרדר מקיום רצונך האמיתי, אלא שתהיה מסובבת על ידי אנשים שמאמתים ותומכים שתלכי בדרך של הרצון האמיתי שלך. 

ובעזרת השם שומע תפילות כל פה עמו ישראל, ישמע גם את תפילותיך, ויהי רצון מלפני  אבינו שבשמים שתזכי למצוא את המקום המתאים, או את האנשים המתאימים בשבילך, שיוכלו לתת לך גיבוי וחיזוק בדרכך בחיים אשר היא הטובה באמת.

בברכה,

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה