נשים

שאלה על שירות לאומי

  • י"ב אדר התשע"ה
אא

שאלה

בס"ד שלום כבוד הרב המשפחה שלי חילונית ואני ברוך השם חוזרת בתשובה. אני לא יודעת מה לענות ששואלים אותי : את לא עושה צבא אז למה שירות לאומי לא? אני לא מבינה למה כדאי להגיד "ככה אני מעדיפה" כי הם חושבים שהחרדים לא תורמים. בכל זאת, איזו תשובה קצרה הכי כדאי להגיד לדודים ששואלים אותי את זה?

תשובה

שלום וברכה

 

א. זה שבחורות רבות יוצאות לתרבות רעה, מהוות סיבה מספקת לברוח מזה כמו מאש. אם חכמים גזרו שלא לתקוע בשופר בראש השנה שחל בשבת מחשש שמא יהיה אחד שיטלטל ברשות הרבים, על אחת כמה וכמה שיש לאסור בהחלטיות את השירות שרבים חללים הפילה ועצומים כל הרוגיה והדברים מוכרים ידועים ומפורסמים.

 

ב. הסיבות לאיסור הם סיבות נוספות וביניהם שהבחורה מתעכבת בנישואיה, הבחורה יוצאת מרשות הוריה, לא תמיד יש לבחורה את האומץ לעזוב את מקום השירות למרות שהמקום לא מתאים ליראות ה' ועוד.

 

ג. אין שירות חשוב יותר לעם ישראל מאשר להקים בית נאמן בישראל ולקיים את התפקיד העיקרי המוטל על בת ישראל להקים בית נאמן בישראל והדבר עדיף בהרבה מאשר שירות לאומי בן שנה.

 

מי שתרצה להתנדב במסגרת פרטית לפי מיסת הזמן שבידה, תבוא עליה הברכה.

 

נקודה נוספת חשובה ועקרונית. מאחר וחכמי ישראל הכריעו שאין ללכת לשירות לאומי, הרי מצווה לשמוע להם ובוודאי כל השומע לעצתם מקיים את מצוות חכמים.

 

ההכנעה לדברי חכמים מול מה שנראה אולי לפעמים לעינינו כלא נכון היא מצווה מן התורה ורק על ידי הכנעה זו זכה עם ישראל להחזיק מעמד בכל הדורות.

 

בברכה,

 

בנימין שמואלי

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:שירות לאומינשים בצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה