זוגיות

השידוכין אצל אנשים דתיים

  • ז' אדר התשע"ה
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, (אגש ישר לעניין) שמי אוהד כיום סטודנט בן 24. גדלתי בבית דתי לאומי, אבל בערך מגיל 19-20 החלטתי להעלות הילוך בכל מה שנוגע לתורה ברוך ה'. היום, כבר אין לי חברים, כולם בראש של מועדונים. ואני דיי בודד. אני נראה ממש טוב ברוך ה'! הבעיה היא שאני רוצה להכיר בחורה בדרך נקייה ולא יודע איך? אין לי מושג איך עושים את זה ולמי לפנות? אצלנו אין איזשהו מתווה, כלומר, ידוע שבישיבות נהוג בגיל 20 לצאת לשידוכים. אני מדבר על לפני החתונה, את הצעד הראשון לקראת החתונה אני לא יודע איך עושים, וגם מה הכללים? (פעם שמעתי שאסור להנות ממשהו שהוא לא שלך (נאמר על יופי של אישה(הרב זמיר כהן)),אז איך אפשר להיפגש עם מישהי לצורך חתונה? כי הרי לא בטוח שאותו זוג יתחתן, ואז יכול להיווצר מצב שאדם נהנה מיופי שהוא לא שייך לו, אז איך זה מסתדר?, ואם כך, אז איך החרדים יוצאים לשידוכים בלי להסתכן בחטאים?), אין אצלנו שדכן או שדכנית, או מישהו שמסביר, כאילו מצפים ממני להכיר לבד, ואני נורא מתבייש ולא יודע איך, או, האם יש דברים שאפשר לעשות על מנת לקרב את זה, ניסיתי לפתוח כרטיס באתר שלכם, אבל אני לא יודע איך עושים את זה נכון בלי הדרכה של מישהו שמבין. כמו כן, אני משתדל להתפלל ולבקש על זה הרבה. אף פעם לא העזתי לשאול על זה, אבל אני מעדיף להישאר מבויש ולשאול כי כבר איבדתי טעם, ואני רוצה לצאת מזה מהר. כמו כן אני מודה שאני לא הכי צדיק, אבל ביחס לרוב האנשים אני דיי בסדר. אשמח אם אוכל בבקשה לקבל עצה או הדרכה תודה מראש! אוהד

תשובה

 

לכבוד השואל,

[- נא לראות את התשובה הקודמת שנשלחה כטעות; אותה תשובה לא נתקנה בשבילך. התשובה הנוכחית היא התשובה הראויה, ואתך הסליחה - רב נחום. ]

אשריך שבחרת להתעלות ולהתקרב להשם יתברך ולתורתו, ויהי רצון שתזכה למצוא את הדרך שלך בעבודת השם.

 

מה שאתה צריך להבין כבסיס לענין השידוכין אצל אנשים דתיים, שענין הנישואין אין תכליתה "להיות נשוי" לבד, אלא היא גם מאורגת בחלקה הגדול לתוך עבודת השם של האדם.

 

כלומר, כאשר בן אדם דתי מחפש את זיווגו, הוא גם חושב אודות התאמת האישיות, וגם חושב עד כמה הבן אדם השני יוכל לסייע לי בעבודתי את השם? האם נפרח ביחד בקיום התורה והמצוות או להיפך ח"ו האם הוא יוריד אותי מדרגת שמירתי? האם נוכל ביחד לבנות בית שתשרה שם הקדושה? איזה חינוך ובכמה הידור וכמה חומרה אנו רוצים לתת לילדינו שיהיו בעזרת השם?

 

ונמצא, שלכן השידוכים אצל חרדים רק נערכים בב' אופנים: או שנתגדל כחרדי בתוך קהילה מסויימת, ואז יש שם אנשים המכירים אותו ויכולים להעיד לצורך שידוך אודות מדריגת שמירתו; או אם אדם נולד אינו מן הקהילה ומחפש שידוך בתוך הקהילה , אז כאשר הוא נכנס לאיזשהו מסגרת שבתוך הקהילה כגון ישיבה, יש שם אנשים מתוך המסגרת שעכשיו מכירים אותו, ויכולים להעיד לצורך שידוך אודות מדריגת שמירתו.

 

לכן, אין דרך סלול בשבילך לגבי שידוכין, אלא שתכנס למסגרת המיוחדת ללימודים ישיבתיים בתוך הקהילה החרידית  - ואפילו רק למספר חודשים. כי ככה יכירו אותך אנשי הצוות, ומשם ידריכו אותך כבר האיך לגשת לשדכנים.

 

לכן תנסה לראות לפי תכניות הלימוד שלך, מתי ניתן שתוכל להוציא את הזמן ולהתבסס במסגרת לימוד לתקופה. ואז תתעניין בתכניות השונות, איזה מהם נראה לך הכי מתאים בשבילך, ותנסה להתקבל ולעשות את הסידורים הנצרכים.

 

ואחרי שכבר תיכנס למסגרת, אז אתה הרבה יותר קרוב להתחלת תהליך השידוכין - אם כי הכי טוב, שבאמת תקח מספר חודשים טובים כדי ללמוד מקודם אודות הדת ועבודת השם; ורק אחרי שתקנה ידיעה של צורת החיים וההלכה לתוך תוכך, אז הזמן להתחיל לחפש את הזיווג.

 

ויהי רצון שתזכה לסייעתא דשמיא בדרכך הטוב,

 

בברכה,

 

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:בענין שידוכיםזוגיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה