חברה והשקפה

האם לקחת ילדים לאירועים מעורבים?

  • כ"ו שבט התשע"ה
אא

שאלה

אני בעלת תשובה נשואה עם ילדים המתחנכים בחינוך חרדי. יש נסיון מצד המשפחה כל הזמן לגרור אותנו לאירועים משפחתיים (ימי הולדת וכד' חוץ משמחות) בשביל ה"ביחד". אני יודעת שרוחנית ורגשית האוירה שם תזיק לי ולבני ביתי אבל מנסה להתחמק בעדינות ולמרות הכל הלחץ שמופעל עליי מגיסתי וחמותי ממש מייסר ושובר אותי בטענה שלא אכפת לי מהם ואני לא מכבדת. אני מבינה שאי אפשר לרצות את כולם והכי חשוב לעשות הישר בעיני ה' אבל איך עושים את זה עם בטחון, עם שמחה בלי לאכול את הלב מייסורי מצפון (למרות שזה לא נראה מצפון אלא יצר הרע...)

תשובה

שלום וברכה

יש לך לדעת בוודאות שאת עושה את הדבר הנכון. לא מסכנים את הילדים בשביל כלום. לקחת ילדים לאירועים מעורבים, היא סכנה של ממש לנפשם ואין להסכים לכך. אתם אכן לא ביחד עם המשפחה למרות רצונכם העז להיות ביחד כי הם לא רוצים לבחור בדרך האמת. צריך לזכור שהאמת לא יכולה לכפוף את עצמה לשום דבר, השקר יכול לכפוף את עצמו כפי הצורך. למי שאינו שומר מצוות לא יקרה כלום אם הוא יילך בצניעות ולא ירקוד מעורב. אולם את לא יכולה לוותר מאומה מתורת אלוקינו, על כן אם הם רוצים שתביאו את הילדים לאירועים, עליהם לכבד את כל בקשותיכם כי רק כך את יכולה להיות איתם.

לאחר שתפנימי בעצמך את הצדק שבדרכך לא יהיה לך קשה לסרב לבקשת החמות ואף להיות שמחה בכך שאת עושה את הדבר הנכון ולהתתפלל עליהם שיזכו גם הם לתשובה שלימה מהרה.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:חוזר בתשובה, משפחה חילונית, טלוויזיה בשבת,התנתקות מהמשפחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה