אמונה

אמונה שלמה בתחיית המתים

  • כ"ה שבט התשע"ה
אא

שאלה

איך להגיע לאמונה שלמה בתחיית המתים כפי שכתוב ברמב"ם - מאמין באמונה שלמה?

תשובה

לכבוד השואל, 

אציע כמה וכמה הקדמות המקובלים אצלינו בענין מציאותינו ועבודתינו בעולם הזה. ואקוה שיהיה בזה מספיק לשתוכל להבין יותר באופן שכלי, האיך תחיית המתים הינו פועל יוצא מכל עבודתינו שבעולם הזה, ושהשגת דרגה זו היא מוכרחת, כי רק על ידי זה מגיע העולם לשלימותו ולתיקונו השלם.

~~~

1. קודם אתה צריך את ההקדמה, שתכליתינו בעולם הזה הוא לעשות משהו "בשביל" הקב"ה כביכול, כך שכאשר נקבל שכר ממנו יתברך על כל מעשינו, יוכל השכר להיות שכר שלם ש"עבדנו בשבילו" - וכמבואר ענין זה בספר "דעת תבונות" לרמח"ל אות יח.

~~~

2. אח"כ צריך את ההקדמה, שמה שאנו "עושים בשביל הקב"ה" היינו "תיקון גופינו"; כלומר, הקב"ה נותן לנו נשמה שקשורה לרוחניות, וגוף שקשור למשיכות הגשמיות. ותפקידנו להשתמש בנשמה שבתוכינו כדי ללמד את הגוף האיך לרסן את עצמו, ועוד יותר, יש לנו להשתמש בנשמה כדי להפוך גם את משיכת הגוף  לרוחניות, עד שגם הגוף ירצה את הדברים שהנשמה רוצה בהם - וכמבואר ענין זה בספר תניא פרק כז. 

ְְְ~~~

3. אם כן, מובן הדבר, שהשלימות של עבודתינו בעולם הזה מגיע לשלימותו רק כאשר אנו מגיעים למדריגה הזו ואנו זוכים להפוך גם את הגוף לרצות את אותם דברים של הנשמה. וכאשר נזכה ונשיג את הדרגה הזאת, אז גם הגוף יזכה למעלות רוחניות כמו הנשמה, כגון: שיחיה שוב בלי ענין המיתה - וכמו שהיא הנשמה, שחי תמיד ואינה מיתה; וכגון, שגם הגוף תהנה מן ההנאות הרוחניות של הנשמה.

~~~

4. וממילא מובן למה אנחנו חייבים להאמין בתחיית המתים: כי אנו חייבים להאמין שיבוא יוםונשיג את המטרה הנעלה הזאת. וזה, מכיוון שכל השגחת השם יתברך סובב על הכונה  הזאת, להגיענו למטרה הזו. ונתחייבנו לדעת שבהכרח נגיע לסיום עבודיתנו כאומה בתיקון העולם במצב שלימותו בסוף הימים.

בברכה,

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה