חדשות בעולם

נאס"א: 70 יום רצופים במיטה - תמורת 18,000$

אוהבים לרבוץ במיטה ללא מעש? יש אנשים שעושים מזה כסף: סוכנות החלל העולמית נאס"א, מחפשת מתנדבים לניסוי מעניין ומיוחד במינו במהלכו יתבקשו המשתתפים לרבוץ במיטה במשך 70 יום ברציפות, תמורת 18,000$. הייתם מוכנים להתנדב?

אא

למקרה שלא ידעתם, כנראה שהחוקרים בסוכנות החלל העולמית נאס"א אינם נחים. אלא שחוסר המנוחה שלהם הוא המנוחה והרווחה הכלכלית של אנשים אחרים, כך מסתבר. בניסוי חדש שלה המתקרא 'ניוון גופני אגרסיבי', מזמינה סוכנות החלל אנשים שתחביבם הוא – לא פחות ולא יותר – לרבוץ במיטה.

כן, כן, שמעתם נכון.

מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

נאס"א תשלם 18,000 לכל מתנדב שיסכים לשכב ללא מעש במיטה מיוחדת שתוקצה לו, למשך 70 הימים הבאים בחייו. מה המטרה? פשוט מאוד! כשאנחנו שוכבים במיטה, שרירי הגוף שלנו רפויים – מצב המזכיר את מצבם של האסטרונאוטים המרחפים בחלל. באמצעות ניסוי זה, נאס"א מבקשת לבדוק מה קורה לגופו של האסטרונאוט כאשר השרירים רפויים ללא שום 'כוח התנגדות' שימשוך אותם לפעולה.

למעשה, שלוש משימות ליבה עומדות בפני החוקרים:

1. להבין כיצד השינוי הפיזיולוגי בחלל עשוי להשפיע על התהליכים של פעולות שונות.

2. להבין כיצד משפיע השינוי הפיזיולוגי על יכולת האסטרונאוטים לבצע משימות.

3. על סמך המידע שהתקבל, להכין אמצעי-נגד למאבק בתפקוד לקוי, שהשינויים הפיזיולוגיים הללו עשויים לגרום.

אז מה עוד עושים המתנדבים חוץ מלרבוץ במיטה? כלום. אבל לעובדה שלפחות מותר להם לשחק, לדבר בטלפון, לראות סרטים במחשב, לגלוש בסקייפ, ולקרוא ספרים – יש משקל רב. למעשה, הם יכולים לעשות ככל העולה על רוחם, כל עוד – הם נשארים במיטה.

נשאלת השאלה איך הגוף של אדם רגיל, שאינו מורגל ברביצה במיטה ממש כל היום – יוכל להסתגל לתנאי מחיה שכאלה? התשובה היא שבתחילת הניסוי, למשך שבועיים שלמים – עוד יוכלו המשתתפים להסתובב חופשי במיטה ומסביבה. אולם, לאחר שבועיים יצטרכו לשכב עם רגליים מורמות, למשך כל שעות היום והלילה, דהיינו: 24 שעות ביממה.

אך נסיים בשאלה היותר חשובה – מי בדיוק הולך לפצות את המשתתפים בניוון השרירים ושאר מרעין בישין שעלולים לתקוף אותם לאחר הניסוי, ושלא לדבר על הזמן שנדרש כדי לעבור תהליכי שיקום כאלה ואחרים? זו רק נקודה קטנה למחשבה, בטרם מי מכם חושב לעוט על טפסי ההרשמה. 

תגיות:נאס"א

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה