חדשות יהדות

פילנתרופ יהודי בפרלמנט האוקראיני

הקולות שכבר נספרו בבחירות באוקראינה, מצביעות על כך שגוש הימין מאבד כוח, והיהודים מחכים לתוצאות הסופיות כדי לנשום לרווחה

אא

בעוד גוש הימין התחזק בבחירות האחרונות באירופה, והסב תחושה קשה לקהילות היהודיות בעולם, נראה שבאוקראינה המצב לא יהיה זהה, והיהודים מנסים לנשום לרווחה. טרם ידועים מספרים סופיים כתוצאה מהבחירות שהתקיימו, אולם לפי שעה, המגמה רושמת ניצחון לגוש הפרו-מערבי, מה שיאפשר לנשיא פטרו פורושנקו להקים קואליציה חדשה יחד עם מפלגתו של ראש הממשלה והמפלגות המזוהות עמו, שיכניסו יחדיו כ־300 מושבים לפרלמנט. מדובר ברוב של 60 אחוזים, מה שיותיר בידיהם את האפשרות לשינוי חוקה כרצונם. לראשונה נבחר וודים רבינוביץ, פילנתרופ יהודי, כחבר בפרלמנט, מלבד קרוב לשלושים יהודים, שככל הנראה ייכנסו כחברי פרלמנט בכל המפלגות.

 "הבשורה הטובה היא כי מפלגות הימין הקיצוני לא עברו את אחוז החסימה ולא יהיו בפרלמנט, וזו תוצאה די מפתיעה, מבורכת ומעניינת", אמר אמש (שני) רבה של אוקראינה, הרב יעקב דב בלייך.

"תוצאות הבחירות מקרבות עוד יותר את אוקראינה למערב, וזהו ללא ספק דבר טוב ומבורך לאוקראינה. המגמה של התקרבות אוקראינה לאיחוד האירופי הוא דבר טוב ומבורך גם ליהודי המדינה, היא תפתח בפניהם אפשרויות רבות ותאחד אותם עם הקהילות היהודיות ברחבי אירופה", הוסיף.

תגיות:בחירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה