חדשות בעולם

מפתיע: העיתונאי תומס פרידמן תומך בישראל

הוא נחשב לאחד ממבקריה החריפים של ישראל, ותקף את התנהלותה מול הפלסטינים. כעת משנה עיתונאי ה"ניו יורק טיימס" את משנתו הקבועה וכותב: "ישראל מוקפת מיליציות, לא מדינות"

אא

בטורו הקבוע מפתיע עיתונאי ה"ניו יורק טיימס", תומס פרידמן, בתמיכה ברורה בישראל. פרידמן, עיתונאי מוערך ומשפיע במיוחד, ממוצא יהודי, נהג לתקוף בחריפות רבה את ישראל בכלל, ואת גוש הימין בפרט. בעבר ניבא לישראל אסון, אם תתמיד בסירובה לפיתרון של שתי מדינות לשני עמים.

"יש כיום לימין הישראלי, בראשות ראש הממשלה ביבי נתניהו, כמה טיעונים ממש חזקים התומכים בשימור הסטטוס-קוו - טיעונים שבטווח הארוך קטלניים לישראל כמדינה יהודית דמוקרטית", כתב פרידמן בטורו.

"מה הטיעונים? ישראל כיום מוקפת בארבעה מתוך חמישה גבולותיה - דרום לבנון, עזה, סיני וסוריה - לא במדינות, אלא במיליציות לבושות בבגדים אזרחיים, חמושות ברקטות ומסתתרות בתוך אוכלוסיה אזרחית. אין עוד מדינה שעומדת בפני איום דומה. כאשר מפקדים ישראלים ברמת הגולן מביטים כיום לעבר סוריה, הם רואים יועצים צבאיים רוסיים ואיראנים, לצד יחידות של צבא סוריה ולוחמי חיזבאללה מלבנון, נלחמים במיליציות סוניות ג'יהאדיסטיות - והג'יהאדיסטים בדרך כלל מנצחים.

עוד מוסיף פרידמן, "העובדה שישראל נסוגה באופן חד צדדי מעזה בשנת 2005, וחמאס השתלט על הרצועה ב-2007 והקדיש את מרבית האנרגיה שלו למלחמה נגד ישראל - ולא לבניית פלסטין, גם היא לא מעודדת נטילת סיכונים ושינוי המצב הקיים".

"במישור הדיפלומטי", כותב פרידמן, "ב-17 במארס העלה הנשיא אובמה באופן אישי, בפגישה פנים מול פנים עם הנשיא הפלסטיני, מחמוד עבאס, רעיונות לפשרה בכמה מנקודות המחלוקת העיקריות במסגרת היוזמה של שר החוץ האמריקאי קרי, וביקש מעבאס לומר לו בו במקום האם יסכים להם. אובמה עדיין ממתין לתשובה".

"האם ניתן למנוע התנגשות חמורה יותר? הדרך היחידה לעשות זאת היא אם הישראלים והפלסטינים יעשו זאת בכוחות עצמם, באופן ישיר, תוך הפעלת דמיון של ממש, כדי להפוך את המצב הנוכחי של תלות הדדית לא בריאה, למודל של תלות הדדית בריאה".

תגיות:תקשורת מסיתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה