חדשות יהדות

יש שני רבנים ראשיים לירושלים

לאחר יותר מעשור ללא רבנים: הרב שלמה עמאר שליט"א, והרב אריה שטרן, הם הרבנים הראשיים לירושלים

אא

אחרי יותר מעשור ללא רבנים ראשיים, נבחרו אמש (שלישי) שני רבנים ראשיים לעיר ירושלים. הרב שלמה עמאר נבחר כרבה הספרדי, עם 28 קולות, והרב אריה שטרן מהציונות הדתית, נבחר כרבה האשכנזי, עם 27 קולות. דיונים רבים נסובו במהלך השנים האחרונות אודות הרבנות הראשית, ועתירות שונות הוגשו לבג"צ בעקבות סכסוכים פוליטיים, שמנעו את קיום הבחירות.

16 רבנים שונים התמודדו על שני התפקידים, מתוכם ארבעה היו בעלי סיכוי גבוה: הרב עמאר, ורב העיר צפת, שמואל אליהו, התמודדו על תפקיד הרב הספרדי. לעומתם, על תפקיד הרב הראשי האשכנזי, התמודד הרב שטרן מול הרב משה חיים לאו, אחיו של הרב הראשי לישראל דוד לאו. הקלפיות נסגרו בשעה 19:00.

את התוצאות הכריז יו"ר ועדת הבחירות באולם מועצת העיר. את הרבנים הראשיים בחרו הגוף הבוחר, המורכב מ-48 נציגי העירייה, השר לשירותי דת ובתי הכנסת. לאחר קבלת תוצאות הבחירות, סמוך לשעה שמונה בערב, אמר ראש העיר, ניר ברקת: "אני מברך את הרבנים שטרן ועמאר על בחירתם לתפקיד הרם של רבני העיר ירושלים. בכוונתי לעבוד עם הרבנים במשותף בראש ובראשונה כדי להעמיק את האחדות בירושלים ולבנות גשרים בין המגזרים בעיר, אליה נשואות עיני כל העולם. הרבנים שטרן ועמאר משקפים באישיותם דרך של קירוב לבבות, מתינות, ופתיחות כלפי כלל הציבורים ואני בטוח כי ימשיכו בדרכם ובמנהיגותם המאחדת בתפקידים כרבני העיר".

תגיות:ירושליםהרב שלמה עמאר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה