חדשות בארץ

חיזבאללה לא מסתיר פעילות צבאית בגבול

בישראל קיים חשש שכוח ההרתעה נחלש, ופעולות של ארגון הטרור 'חיזבאללה', מאשש אותו. פעילות צבאית גלויה מתרחשת בדרום לבנון

אא

מזה מספר חודשים מוסבת תשומת הלב של כוחות הביטחון הישראלים אל עבר גבול לבנון. לא רק בשל העובדה שתושבי יישובים הסמוכים לגדר התלוננו על רעשים תת קרקעיים, והביעו חשש למנהרות שנחפרות תחת בתיהם, אלא בשל העובדה שארגון חיזבאללה השיעי, שולח רמזים קטנים לכך שהוא אינו חושש לחדש פעילות צבאית גלויה.

גורמי ביטחון ישראלים הבהירו לאחרונה, כי הם חוששים לכוח ההרתעה של ישראל, שאולי נחלש במקצת אל מול חיזבאללה, אך הביעו דעה נחרצת לגבי פתיחת חזית מוצהרת, שכן הארגון עסוק בהתמגנות מפני דאעש.

אך ידיעה שפרסם באחרונה העיתון הלבנוני, "אל־אחבאר", שנחשב למקורב לחיזבאללה, מאששת את החשדות מצד ישראל, לפיהן חיזבאללה חידש את הפעילות הצבאית הגלויה של אנשיו בקרבת הגבול עם ישראל.

חזרת הלוחמים עשויה לשקף שינוי מטריד במדיניות חיזבאללה, מה גם שהצבתם בדרום לבנון מנוגדת להחלטת מועצת הביטחון 1701 של האו"ם. בטווח הרחוק יותר ייתכנו השלכות בעייתיות מבחינתה של ישראל למהלך האחרון של חיזבאללה. ב-7 באוקטובר הפעיל חיזבאללה שני מטעני חבלה באזור הר דב, שהיו כנראה חלק משתי זירות מטענים נפרדות, לעבר כוח מיחידת אגוז של חטיבת גולני - והארגון, יש לציין, נטל אחריות באופן פומבי על המקרה, מה שהופך את המצב לבעייתי הרבה יותר.

תגיות:לבנוןחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה