חדשות בעולם

היסטוריה בארה"ב? סנטור יהודי שוקל לרוץ לנשיאות

האם לקראת המירוץ ב- 2016 צפוי קרב מאתגר בין הילארי קלינטון לבין הסנטור היהודי ברני סנדרס? הסנטור העצמאי הצהיר בריאיון: "העם האמריקאי רוצה שינוי אמיתי". ויש לו מסר לקלינטון: "שתדבר בעד עצמה, אני יודע מאיפה אני מגיע"

אא

הסנטור העצמאי, ברני סנדרס, הודיע אמש (יום ראשון) כי הוא  שוקל לרוץ לנשיאות ארה"ב כדמוקרט או כעצמאי. אם הוא ירוץ כדמוקרט , עלול להתפתח קרב מאתגר בינו ובין המועמדת הפוטנציאלית שרצה לנשיאות ארה"ב – הילארי קלינטון, שטרם הודיעה רשמית על התמודדות.  

סנדרס הינו יהודי אמריקאי שכל משפחת אביו נספתה בשואה. הוא נחשב לנציג ליברלי מוביל בסנאט. הוא מכהן כסנטור כשש שנים והוא מגדיר את עצמו כסוציאליסט, ועוסק בבעיות רווחה. עד כה הוא הגיע לכנסי בחירות מוקדמים של המפלגה הדמוקרטית באיווה, כדי לבחון את סיכוייו לרוץ במסגרת המפלגה הדמוקרטית.

 "אחת הסיבות שאני הולך לאיווה היא כדי להבין מה התושבים מרגישים לגבי המועמדות שלי", אמר סנדרס בראיון לכלי תקשורת. לדבריו הוא חולק על אובמה "שלא הצליח להוריד את הכעס והתסכול שהעם האמריקאי חש בהרבה נושאים", אמר.    

סקרים שנערכו עד כה מצביעים על יתרונה של קלינטון על פני מתחריה. כך למשל 53 אחוז מקרב המצביעים באיווה תומכים בה. היתר תומכים בסגן הנשיא ג'ו ביידן , בסנאטורית אליזבת וורן ואילו לסנדרס זוכה לחמישה אחוזים מהקולות.

סנדרס הביע לא פעם עמדה פרו ישראלית. כך למשל בשנת 2009 הוא התייחס למבצע "עופרת יצוקה" ואמר לכלי התקשורת: "בזמן שאני תומך בזכותה של ישראל להגן על עצמה מהמטח הבלתי פוסק של רקטות של חמאס, אשר יורה לתוך בתים ומרכזים עירוניים צפופים, אני מגנה בחריפות את השימוש באלימות על ידי שני הצדדים כאמצעי להשגת מטרותיהם".

באשר לסכסוך עם הפלשתינאים הוא אמר בשעתו: "מנהיגים בשני הצדדים חייבים להכיר בכך שהפתרון היחיד לסכסוך הזה הוא תהליך מדיני שמכיר בזכות הפלסטיני להגדרה עצמית, וזכותם של יהודים למולדת בטוחה בישראל". 

תגיות:ארצות הברית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה