חודש אלול 2023

חודש אלול: השערים, המתנות ואני

כל חודש הוא שער, והשער הגדול ביותר בשנה, הגדול ביותר מכל השערים הוא שער האלול. איך שאת נכנסת בשער ה'אלולי' הזה - את פוגשת את הקב"ה כל כך קרוב, כל כך נמצא, והוא מביט בך במבט מלא אהבה ובודק: איך הייתה תשע"ו?

אא

כשעוברים דרך שער, מאוד חשוב לדעת לאן הוא מוביל. כל חודש הוא שער, והשער הגדול ביותר בשנה, הגדול ביותר מכל השערים הוא שער האלול, והוא נפתח בקול שופר, הוא נפתח בקול תפילה, ובריח מתוק באוויר של תשובה.

"שאו שערים ראשיכם והינשאו פתחי עולם..." – שאי בליבך והגביהי את ראש השערים את אלול וייפתחו לך פתחי עולם של שפע נחת ברכה והצלחה. עת שערי רצון להיפתח.

איך שאת נכנסת בשער ה'אלולי' הזה - את פוגשת את הקב"ה כל כך קרוב, כל כך נמצא, והוא מביט בך במבט מלא אהבה ובודק: איך הייתה תשע"ד? האם בסוכות, הרגשת את העטיפה שלי, את החיבוק ואת שפע השמחה ששלחתי לך? בחנוכה. מול הנרות , ראית את האור הגנוז שהורדתי אלייך? האמנת בכוח ניצחון של מעטים מול רבים שסיפר לך, שגם את, כן, גם את יכולה לנצח כשאת באפיסת כוחות?

בט"ו בשבט, כשקישטתי בשבילך את כל העולם בשקדיות, בירוק ובצבעים ססגוניים של פירות, האם זכרת שאני הוא זה שמצמיח אותך ונותן לך כוחות ויופי ואור? בפורים, באדר, שלחתי לך משלוח מנות של שמחה, וכוח להאמין שהכל ברגע אחד יכול להתהפך לטובה. שמחת איתי באמת? בניסן, כשניקית וקרצפת ושפשפת...זכרת לנקות גם את ליבך מחמץ? יצאת איתי לחירות? לגאולה? בשבועות , חיכיתי לך בשער עם המתנה הגדולה ביותר בעולם, עם התורה. הערכת אותה? קיבלת אותה, או שהיית עסוקה רק עם עוגות גבינה ופיצות? אחר כך, העברתי אותך דרך שער צר צר בימי בין המיצרים, בכדי שתרגישי אותי יותר חזק. ציפית לגאולה? ציפית משם לישועה? בכית משם על ירושלים ובית המקדש?

כל שבת, אומר ה', ירדתי אלייך עם כלת השבת, אבל... את כל הזמן ממהרת, תעצרי קצת! עכשיו אלול, השנה הגיעה אל קיצה – אפשר להתחיל התחלה חדשה!

עבודת האלול היא אישית ומתחילה ב- "אני"... אני לדודי ודודי לי, אלול זו הזדמנות אדירה לתקן, להתחדש ולחזור בתשובה.

לחזור בתשובה? לאן לחזור? והתשובה היא: לשוב לעצמך. ליופי הפנימי והאור שבתוכך.

כל השאר הם רק קליפות, שאת לא ממש צריכה אותן, והן נמצאות עלייך גם ממש בלי כוונה, כי הפנימיות שלך היא כל כך טהורה. בכל יום בבוקר בברכות השחר את אומרת: "אלוקי, נשמה שנתת בי טהורה היא". ואין, ממש אין שום פסק הלכה שאומר, שאם נפלת או עשית משהו לא בסדר אז בבקשה אל תגידי מחר שהנשמה שלך טהורה. אין כזו הלכה – מסיבה אחת פשוטה: הנשמה שלך היא תמיד תמיד טהורה!

ואלול זה לשוב לעצמי, לטוהר שבי ולגלות את האור מחדש, להבין עד כמה אלוקים איתי עכשיו ועד כמה הוא חיכה לי כל הזמן. כל השנה, בכל שער, הוא שלח לי כוח עוצמתי ומתנות – שאני יכולה לפתוח אותם – גם עכשיו.

יהי רצון שננצל את החודש הזה, שניתן לנו במתנת חינם, מתוך אהבה גדולה של ה' לילדיו, עד תומו, ונזכה להגיע לראש השנה טהורים. אפילו שנפלנו, אפילו שחטאנו. אפילו שהכעסנו את בוראנו. כי הוא אוהב אותנו גבוה מכל זה, ומחכה לנו תמיד. רק שנחזור אליו.

 

תגיות:אלולחודש אלול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה