מוזיקה יהודית

שילוב מנצח: ארז לב ארי שר חב"ד

האזינו לשיר מיוחד במינו, שמבוצע כחלק מאוסף שלם של ניגוני חסידות מיוחדים. וגם: איך זה קשור לגאולה?

אא

בנסיעה חזרה מטיול שעשינו בצפת, בדרך הביתה, חברה שלי נזכרה שיש לה את הדיסק הזה בתיק. זה לא שעד אותו רגע היה שקט, כי כששלוש חברות שהן במקרה גם מכורות קשות למוזיקה נפגשות, אז מה הסיכוי שיכול להיות רגע אחד של שקט? אבל מהרגע שהדיסק הזה נכנס לפעולה - משהו קרה לנו...

הנסיעה חזרה היתה אמורה להיות ארוכה ומייגעת וגם מלאה בפקקים, אבל אנחנו כבר היינו במקום אחר לגמרי: את כל העליות והמורדות של צפת ומירון - אנחנו בכלל עשינו בריחוף מלא... משהו בשיר הזה כאילו הוסיף לאוויר ריח מתקתק וצבע את העולם בצבעים שמחים יותר. ביצוע מדהים, של יוצר מדהים, שנתן לנו זריקת עידוד מיוחדת.

כל הדרך כמעט, השיר הזה התנגן בלופים, תוך כדי נסיעה, מבלי שאף אחת מאיתנו תנסה בכלל למחות. לא ייאמן, אבל השיר המדהים הזה פשוט לא נמאס, וזה היה מיוחד לראות את זה... הנופים שנשקפו מעבר לחלון התחלפו תדיר - אבל השיר הזה לא... הוא רק חזר על עצמו, עד שהגענו הביתה.

בעיני שירים טובים כאלה קצת ממחישים איך הגאולה מרגישה: כי בעצם, שיר טוב פועל את פעולתו בצורה מיידית. אתה עצוב? היום שלך התחיל אפור מדי? אתה לא צריך הרבה יותר משיר טוב ונוגע אחד, כדי שכל המציאות שלך תשנה את הצבעים שלה. כי למוזיקה, מסתבר, יש כללים משלה: לא משנה איפה אתה נמצא, ברגע אחד אתה יכול להיות במקום אחר לגמרי ממנו. ניגון אחד של קדושה - יכול להעלות אותך עשרת מונים מהמקום שבו אתה נמצא, ולו לרגעים בודדים.

בעיני רוחי, כשאני מנסה לתאר את זה לעצמי, נראה לי שכך אולי תיראה גם הגאולה: באקט פתאומי, כמעט אולי בהבזק, הוא יבוא. רכוב על חמור לבן, פשוט וחסר גינונים. בדיוק שניה לפני שהתייאשנו, בדיוק שניה לפני שאיבדנו תקווה, אחרי אלפיים שנות גלות... ובבת אחת יצית את נשמת ישראל הכללית ויאיר אותנו אחד אחד באור חדש ומיוחד, באור האמת. יחיה אותנו.

ועד שזה יקרה... אולי רק התבוננות בדברים קטנים ופשוטים, 'נשיקות' קטנות שאנחנו מקבלים משמיים, נחמות קטנות, הן מה שיחיה אותנו קצת, ויזכיר לנו כמה אנחנו צריכים לחכות ולערוג לרגע ההוא, שהחיות האמיתית תגיע. שעוד יהיה רגע כזה, שבו הכל יתהפך, והאמת תתגלה. בוא הגאולה.

"אתה תקום" – מילות השיר: מהמקורות, הלחן: הרב יצחק גינצבורג. האזנה נעימה!

תגיות:מוזיקה יהודיתארז לב ארי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה