חדשות בעולם

בצל האווירה האנטישמית: זוג יהודים נרצח בטורקיה

פלילי או לאומני? המשטרה הטורקית חוקרת את נסיבות הירצחן של ז'אק וג'ורג'יה, בעלי מפעל טקסטיל באיסטנבול

אא

בני זוג יהודים ומוכרים באיסטנבול, ז'אק (77) וג'ורג'יה (69) קראקו, נמצאו ביום שישי בביתם, כשהם ללא רוח חיים. על גופותיהם נמצאו סימני דקירה מרובים. החשודה המרכזית ברצח הכפול היא המטפלת של בני הזוג - אישה ממוצא טורקמני, שנמלטה מהמקום.

שכנים שדפקו על דלתם של בני הזוג לא נענו, והזעיקו את המשטרה. השוטרים פרצו לבית ומצאו את גופות השניים בחדר הינה שבקומה השנייה.

בני הזוג היו אמידים מאוד, וכבר בשנות ה-60 הקימו את אחת מחברות הטקסטיל הגדולות בטורקיה, "אורן באיאן". בעשור האחרון ניהלו את החברה בנם ובנו של שותפם, לאחר שהזוג קראקו מכר את החברה.

כרגע לא ברור מהו המניע לרצח, אך בשל האווירה האנטישמית בטורקיה, בשנים האחרונות, עולה באופן צפוי החשד כי המניע לאומני. גורם בכיר בקהילה היהודית בטורקיה אמר לעיתון היהודי-אמריקאי "אלגמיינר": "בשנים האחרונות, היו כמה מקרים של רצח אנשי עסקים יהודיים, אך אלה מעולם לא פוענחו, או שנטען שהמניע להם היה בסכסוכים מקומיים קטנים. הקהילה תמיד חשדה בטענות הללו. יש מידה של חוסר-אמון נגד הממשלה, בשל התקריות האנטישמיות האחרונות. יש גם מי שמאמין שהאמת על רצח בני הזוג לעולם לא תתברר, או שתהיה זו גרסה מעוותת של מה שבאמת קרה".

תגיות:טוריקהרצח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה