חדשות בארץ

מפקד סיירת מטכ"ל לשעבר, עודד ראור, נפטר בפתאומיות

הוא עבר קריירה צבאית לא פשוטה, שכללה הליך משפטי של שנים, בעקבות מות שניים מחייליו. הלילה הוא נפטר מדום לב בשנתו, בגיל 46. חבריו הגדירו אותו "לוחם עז נפש"

אא

אל"מ עודד ראור (צילום: במחנה)אל"מ עודד ראור (צילום: במחנה)

אלוף-משנה (במיל') עודד ראור, מפקד סיירת מטכ"ל לשעבר, נפטר הלילה (שלישי) מדום לב בשנתו, בביתו שבמושב קדימה. בן 46 היה. בקהילת המודיעין של צה"ל קיבלו את הידיעה בהלם ובצער רב. הוא היה אחד הקצינים המוערכים ביותר בצה"ל בשנים האחרונות.

ראור הותיר אחריו אישה ושתי בנות. הלווייתו תתקיים בשעה 18:30 בבית העלמין בשפיים. "תמיד התרשמתי מקור הרוח שלו ומיכולתו להוביל ולהנהיג לוחמים", ספד לו היום שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, שפיקד גם הוא בעבר על היחידה המובחרת.

אל"מ ראור החל את הקריירה הצבאית שלו כלוחם בסיירת מטכ"ל, אט אט התקדם בסולם הדרגות לתפקידים בתוך היחידה. אחד האירועים הקשים שבהם היה מעורב - היה תאונת אימונים באימון ניווטים שבה מתו שני לוחמים מהיחידה ממכת חום ומהתייבשות. לאחר תחקיר והליך משפטי בן כמה שנים, נגזרו עליו 90 ימי מאסר על תנאי בגין רשלנות. למרות הקושי המשפטי והפיקודי – הוא המשיך להתקדם בקריירה הצבאית שלו.

"ראור הוגדר לוחם עז נפש, שעבר טלטלה אישית במהלך בקריירה בשל האירוע שבו מתו לוחמיו", אמר אחד מחבריו. "האירוע הזה השפיע עליו רבות. הוא היה אדם מופנם וסגור".

הוא מונה לסגן מפקד מגלן, ובשנים 2007-2004 הוא מונה למפקד סיירת מטכ"ל. במהלך כהונתו עשתה הסיירת כמה פעילויות מורכבות, אחת מהן במהלך מלחמת לבנון השנייה במסגרת מבצע "חד וחלק", ובו פשטו כוחות יחידות עלית של צה"ל, ובהן סיירת מטכ"ל, על בעלבכ במטרה לפגוע ביעדי טרור של חיזבאללה ושל משמרות המהפכה של איראן.

תגיות:עודד ראורסיירת מטכ"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה