חדשות בעולם

פערים גדולים בשיחות בקהיר, ישראל תסכים להקלות על הסגר בעזה

ישראל תסכים להקל את הסגר בעזה, אך לא נרשמו הסכמות מרחיקות לכת בקהיר. אם לא יגיעו להסכמות, מבצע צוק איתן עשוי להתחדש

אא

גורמים ישראלים בכירים מבהירים הבוקר (שלישי) כי למרות הדיווחים על הסכמה מצד ישראל לקבל חלק מדרישות חמאס, הפערים עדיין עמוקים במיוחד, והשיחות בקהיר לא הובילו להסדר רגיעה ארוך טווח. "הפערים בין הצדדים גדולים, אין התקדמות במשא ומתן", אמר אחד הבכירים.

אם הצדדים לא יגיעו להסכמה, מעריכים בישראל, ירי הרקטות יימשך, ותיתכן הרחבתו מחדש של מבצע צוק איתן, מה שיכול לכלול כניסה קרקעית נוספת לשטח הרצועה.

לפי דיווח של ynet, יש מידע על כך שישראל תסכים לקבל את הדרישות להקלה בסגר על רצועת עזה, וכן להעברת משכורות של אנשי חמאס דרך צד שלישי. גם מרחב הדיג של דייגים מהרצועה, עשוי להתרחב וכן יוכנסו חומרי בנייה, תחת פיקוח צמוד. על פירוז הרצועה - כפי שדרשו בכירים ישראלים, לא הייתה הסכמה.

חבר הלשכה המדינית של חמאס, עיזת א-רישק, אמר כי ארגונו אינו מתנגד לכך שהרשות הפלסטינית, בראשות אבו מאזן, תקבל על עצמה לשקם את רצועת עזה ולהוציא לפועל הסכם לכשיושג, ובכלל זה שליטה של יו"ר הרשות במעברים. זו הפעם הראשונה שבה מביע בכיר בחמאס את הסכמתו לכך שהשליטה במעברים לא תועבר ישירות לארגון.

נושאים נוספים שהגיעו קרוב להסכמה, הם הכפלת כניסת המשאיות לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום ל-600 משאיות לערך בכל יום, וכן הגדלה של המכסה החודשית של אישורי הכניסה מרצועת עזה לישראל, דרך מעבר ארז. במקביל יורחבו הקריטריונים של כניסת תושבי רצועת עזה לישראל ולגדה המערבית.

תנאי שישראל מתנגדת לפי שעה לקבלו, הוא הקמת נמלי ים ואוויר בשטח הרצועה. החשש של ישראל, הוא שחמאס ופלגים אחרים, ינצלו אותם להברחת נשק ואמצעי לחימה. "הבעיה שלא מדובר רק בנמל", אמר לפני כמה ימים ראש אמ"ן בעבר, אלוף (מיל') עמוס ידלין. "אם היה מדובר בנמל בלבד, אני מאלה שחושבים שהיה אפשר להתנות נמל בכך שכל מה שיגיע יהיה אזרחי בלבד ותחת פיקוח. ייקח ארבע שנים לבנות דבר כזה, וישראל כבר הסכימה בעבר לבנות נמל בעזה, עוד בתקופת ערפאת".

המשלחת של ישראל שבה אתמול בערב לארץ, והיא צפויה לשוב לקהיר היום להמשך השיחות.

חלק מהשרים החברים בקבינט, הביעו אי שביעות רצון מהעובדה שהשיחות בקהיר התנהלו מבלי ליידע אותם על ההתקדמות. "כשיביאו את הסיכומים, השרים יהיו חותמת גומי משום שיהיה קשה מאוד לשנות משהו במה שנוסח". ההערכה בקרב רוב אנשי הקבינט היא, שנתניהו לא יאשר הסדרה עם חמאס מבלי לקבל את גיבוי השרים.

תגיות:חמאסקהירישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה