הרבנית ימימה מזרחי

בעלי לא רוחני כמוני

טור חדש: הרבנית ימימה מזרחי משיבה לשאלות הגולשות

אא

שלום לרבנית,

הייתי רוצה לבקש את התייחסותך לנושא כאוב והוא - עולמו הרוחני של בעלי. אני נשואה לבעל מקסים. כבר בפגישתנו השנייה התברר שקיים פער בינינו מבחינה דתית. למרות שהגענו מאותו עולם, הפער קיים. כאשר יש ילדים, הבעיה (בעיני) מתעצמת. אני כל כך מחפשת קדוּשה ומתאכזבת. אשמח לדעת מה הקשר שלי, כאישה, לעולמו הרוחני של בעלי. למשל - האם נכון להתאכזב כשהוא קם מאוחר לתפילה? כשהוא מתייחס בזלזול לרב זה או אחר, ולכל דבר שמעורבת בו פוליטיקה? שדבר התורה בשולחן השבת לא קיים, ואם קיים אז כל כך דל.

חמותי מטילה עלי את האשמה (אולי זה תפקידה כחמות). האם היא צודקת? האם עלי לעבוד על המידות שלי ולהניח לבעלי, לשתוק ולקחת ללב בשקט, או להמריץ אותו להתקדם רוחנית?

 

תשובת הרבנית:

אהובה ויקרה, ברוכה הבאה למועדון. אישה רוחנית במחיצת איש גשמי יותר – זה אחד הניסיונות הגדולים של הדור הזה, החל משלב השידוכים. בדורנו, הנשים בעלות שאיפות רוחניות גבוהות הרבה יותר מהגברים.

אישה רוצה קוֹדש ורוצה איש קדוש, ורוצה איש שמתלהב מקדוּשה. אבל זו לא חוכמה משום שאת אינך מצוּוָה, ולכן אצלך הרוחניות כל כך טבעית וכל כך פשוטה וכל כך זורמת. אבל הוא כן מצוּוֶה, ו"גדול המצוּוֶה ועושה ממי שאינו מצוּוֶה ועושה".

מה פירוש "גדול המצוּוֶה"? זאת אומרת, שיצרו גדול. כי "כל הגדול מחברו, יצרו גדול ממנו".  למעשה, בעלך גדול ממך בעצם היותו מצוּוֶה, ולכן והקושי שלו גדול מהקושי שלך להתמסר לעבודת ה'.

אז במקום להיות מתוסכלת ועצובה, את צריכה להרגיש שאת אשתו של חייל שיצא לקרב. האם תאשימי אותו כשהוא מתוסכל? כשקשה לו? כשהאויב נראה ענק? את תעמדי ותתפללי עליו ותקרעי את השמים שיחזור לשלום, וזה מה שעליך לעשות עכשיו. זו המשמעות של "להינשא מבלי להתנשא" מעליו. מנישואין אמיתיים שכאלה יוצאים ילדים צדיקים.

עצם הרצון שלך להקים בית עם קדושה ורוחניות – הוא שכל כך מוערך בעיני הקב"ה. ולהקים בית תלוי רק ברצון שלך ושל בן זוגך – האם הוא רוצה באמת להגיע למקום גבוה יותר? אם הרצון קיים בו, אזי גם אם מעשיו "דלים", ביתך ייסע לכיוון שאת חפצה בו.

אינך "אשמה", כלל וכלל לא! מה כן? יש לך כוח נשי להגיע לבעלך, בעדינות, כדי לעשות את רצונו כרצונך, ורצונך – כרצון ה'. זכרי, בלעדיו כל הרוחניות המופלאה שלך עפה ברוח. מועדת לכל הפורענויות, את חסרת מקום וחסרת מימוש.

אם יש לו מידות טובות ורצון לעלות בתורה, הוא יעלה מעלה מעלה. גלגלי חזרה את המטר וחדלי לך מהמדידות הרוחניות. הוא יגיע אחריך, בע"ה ואולי יהיה פי שנים ברוחו מרוחניותך, רק תאמיני בו ותאהבי אותו.

עבודת ה' היא צבא. ובעלך - קצין. והיזהרי שלא לְהַקצין, כדי שבעלך לא יהיה עריק.

באהבה גדולה,

ימימה

 

נשים יקרות, אם גם אתן רוצות לשאול את הרבנית ימימה שאלה,

אנא שלחו אותה למייל efrat@hidabroot.org ונשמח להעביר לה אותה,

ואולי תקבלו עליה מענה באחד המדורים הקרובים!

 

הרבנית ימימה מזרחי היא עורכת דין במקצועה, שזנחה את המקצוע לטובת אהבתה הגדולה - לימוד תורה לנשים בהיבט עדכני ורלוונטי לחיים. היא מרצה מבוקשת ברחבי הארץ והעולם, ושני ספריה "במה אברכך?" ו"פרשה ואישה" (הוצאת ידיעות ספרים), הפכו לרבי מכר. דרך מפעל עלוני פרשת השבוע שלה, "פרשה אישה" נשלח בכל שבוע עלון בנושאים של זוגיות, רווקות, הורות וחינוך ילדים, מצוות נשיות ודיון אקטואלי בענייני דיומא. 

הכנסי לכאן כדי לקבל מתנת תוכן מיוחדת מהרבנית ימימה (בחינם).

תגיות:שו"תרוחניות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה