חדשות בעולם

שערי שמים לא ננעלו: בוטל איסור הטיסות לישראל

לאחר שפרסמה איסור של המראה ונחיתה בישראל, מסירה הבוקר (ה') רשות התעופה הפדרלית של ארצות הברית, את האיום מעל שמי ישראל ומאשרת הפעלת טיסות

אא

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

ביום שלישי האחרון פרסמה רשות התעופה הפדרלית של ארצות הברית הודעה, בה היא אוסרת על חברות התעופה להפעיל שירותי טיסות לישראל, זאת בשל המצב הביטחוני. ההודעה יצאה בעקבות נפילת רקטה בסמוך לבית ביהוד, נפילה ראשונה באזור המרכז, סמוך מאוד לאזור נמל התעופה בן גוריון.

הבוקר (חמישי) הוסר האיסור של נחיתה והמראה מנתב"ג, ובישראל מתחילים לנשום לרווחה. מהחברה נמסר לכלי התקשורת: "לפני שקיבלה את ההחלטה, פעלה הFAA  בשיתוף עמיתיה בממשל האמריקני על מנת להעריך את המצב הביטחוני בישראל, ובחנה בזהירות מידע משמעותי חדש, וכן את צעדיה של ממשלת ישראל לצמצום הסיכונים הפוטנציאליים לתעופה האזרחית".

משמעות הסרת האיסור, היא שברשות מאמינים ששמי ישראל בטוחים. ההערכות ברשות שדה התעופה גורסות, שאם ארצות הברית תחדש את טיסותיה, ינהגו כמוה גם ארצות אירופה, שכידוע די מחקות את ההתנהלות שלה, לפחות בכל מה שקשור לישראל. במהלך היום צפויים לעבור בנתב"ג 52 אלף נוסעים, ביותר מ-300 טיסות שימריאו או ינחתו.

"מי שניסה להטיל מצור על ישראל נכשל", אמר שר התחבורה, ישראל כץ. "אני מקווה כי החברות האירופיות יודיעו גם הן על חזרתן לפעילות בהקדם".

מאמצים רבים הושקעו בהפעלת הלחץ על ארצות הברית, כדי שתסיר את האיום הזה מעל שמי ישראל, שיכול היה בקלות לגרום לנזק גדול הרבה יותר, ולבודד את ישראל דווקא כשהיא זקוקה להבעת תמיכה ואמפתיה כלפיה.

חברות התעופה טרם הודיעו על החלטתן בנוגע לטיסות לישראל, גם אחרי הסרת האיום מצד הרשות הפדרלית.

תגיות:טיסותחברת התעופה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה