סיפורים אישיים

בבוקר ערוץ הידברות, בערב ערוץ 2

ירון אורבך הוא נתב ומנהל מצלמות שעובד בערוץ הידברות כבר שנה. מה שאתם לא יודעים, שבמקביל הוא עובד כצלם בערוץ 2. הזוי? עוד לא שמעתם מה הוא אומר על זה. ראיון מפתיע

אא

הסיפורים האנושיים שאנחנו מפרסמים לרוב מגיעים אלינו מכל רחבי הארץ והעולם. אבל את הסיפור הבא, פגשתי ממש 'מתחת לאף', בחדר הסאונד של אולפני הידברות, בעוד יום עבודה שגרתי, בבואי לסקר תוכנית שבדיוק צולמה באולפני הערוץ. ירון אורבך, אדם בעל חזות לא תורנית, שעובד עם צוות דתי ברובו, משך את תשומת ליבי מיד כשנכנסתי לחדר הסאונד.

תוך כדי שיחה התברר לי פרט מסקרן אפילו עוד יותר לגביו: לא רק שהוא עובד בארגון הגדול בעולם שעוסק בקירוב רחוקים ובהסברה יהודית, אלא שבמקביל הוא אף עובד ב'אנטיתזה' הגמורה של הידברות: בערוץ 2.

"הידברות זה כמו משפחה"

אורבך, בן 31 ממושב רינתיה, מגיע ממשפחה מסורתית, כשהמשפחה המורחבת דתית. בילדותו למד אורבך בגן דתי, אולם בהמשך התחנך בבתי ספר חילוניים. אורבך עובד בהידברות מזה כשנה כבמאי מצלמות, נתב, צלם ועורך, ומלבד זאת, כאמור, מחזיק בתפקיד נוסף כבמאי מצלמות באחת מתכניות הריאליטי בערוץ 2. לתחום הצילום הגיע לאחר שנים של עבודה במכירות. "התחלתי לעשות עבודה שאני מרוויח בה פחות, ושצריך לחפש בנרות משרות בתחום – אבל חד משמעית זה תחום שאני נהנה בו יותר". הוא מספר.

איך הגעת לכאן בכלל?

"באתי להחליף חבר שעבד איתי במקום אחר, ונשארתי פה כי יש כאן תחושה של משפחה, וכיף לעבוד".

מה אתה זוכר מהפעם הראשונה שהגעת להידברות?

"לראשונה הגעתי עם חבר שעבד איתי בערוץ 2, והאמת היא שלא הבנתי מה הסיפור של המקום הזה. ישבתי מהצד והסתכלתי, ורק שנה לאחר מכן, כשאותו חבר טס לחו"ל וביקש שאחליף אותו, הכרתי את המקום באמת. מהר מאוד נכנסתי לעניינים וראיתי שיש פה אנשים טובים, ושיש לי חיבור טוב עם כולם, ואני מקווה להישאר פה עוד הרבה זמן".

כאדם חילוני, לא מפריע לך לעבוד במקום בעל אוריינטציה דתית ומחזקת?

"להפך, אני חושב שביהדות יש המון ערכים ומסרים מאוד חשובים, בלי קשר למידת הקרבה שלי אליה מבחינה דתית. זה מעשיר אותי גם כחילוני מסורתי".

בהשפעת האווירה, האם אתה מרגיש שמשהו השתנה בך מבפנים מאז שהתחלת לעבוד כאן?

"קודם כל, הדעה שלי לא השתנתה, מהסיבה הפשוטה שמעולם לא הייתי מנותק מהעולם הדתי, ומעולם לא הייתה לי דעה שלילית לגביו. אני מכיר אותו לא מעט, והוא לא חדש לי. אבל אין ספק שהרחבתי את הידע שלי בנושאים שקשורים ליהדות, מאז שהצטרפתי להידברות. מלבד זאת, אני אומר שמכל רב גדול שיצא לי לפגוש במהלך עבודתי בארגון הידברות, אני משתדל לשאוב מהתובנות וניסיון החיים שלו וליישם בשלי. אז אמנם השינוי הוא לא חיצוני, אך מבפנים הידיעה שנשארו עוד אנשים טובים ואיכותיים בעולמנו - מחזקת את האמונה שבלב".

פגשת באולפנים דמות תורנית שהשפיעה עליך מבחינה רוחנית?

"האמת היא שהיו צילומים עם הרב גרוסמן, והם יושבים טוב עם השאלה שלך. יצאתי לקראת סוף יום צילומים של תכנית 'מדברים אמונה', עם הרב שלום ארוש והזמר חיים ישראל, לעבר צילומי חוץ בלתי צפויים אצל הרב גרוסמן במגדל העמק. השם 'הרב גרוסמן' לא אמר לי הרבה, אבל את הפנים זיהיתי ישר כשנפגשנו. יכולתי להרגיש מיד באנרגיות הטובות ובהילה שלו. לאורך הראיון ובמהלך הצילומים בלשכתו, היה ניתן להרגיש את קבלת הפנים. יצא לנו קצת לדבר ולהכיר, וזכיתי להכיר אדם עם הרבה טוב לב, שמדבר בגובה עיניים, לא משנה מי הבנאדם שמולו. בסוף הצילומים כשבאתי ללחוץ את ידו לשלום, הוא פרש את ידיו, חיבק אותי חיבוק חם ואבהי ובירך אותנו לשלום. צדיק".

"אני באופן אישי לא צופה בטלוויזיה

יש מקום להשוות בין שתי הפלטפורמות שבהן אתה עובד?

"כבמאי צלמים אני אומר שהאולפן של הידברות הוא אולפן מקצועי לכל דבר, עם תוצאות מדהימות. הציוד כאן הוא לא המילה האחרונה בשוק, אבל עושים פה תוכניות מעולות, שאינן נופלות באיכותן - ואפילו עולות על התכניות שעושים היום בערוץ 2. זה היופי במקום הזה, שלמרות התקציב הדל שלהם יחסית לערוץ 2 – מצליח להעמיד תכניות מצוינות. בעיני זה ממש קסם שהמקום הזה עובד ומתפקד, ומייצר תוכן איכותי בכמות אדירה. אני עד לזה שמייצרים המון".

בינינו, איפה יותר כיף לעבוד?

"האמת שבהידברות", מחייך אורבך. "מעבר לזה, אני רואה את העבודה בערוץ 2 כעבודה וזהו. בהתחלה הייתי ב'היי' מהעובדה שהתחלתי לעבוד שם, ומאוד נהניתי מהעבודה, כי זאת הפקה ענקית, אבל ככל שאני עובד שם יותר זמן – אני מאבד עניין בתוכן ועושה יותר את העבודה מבלי להתחבר".

ולסיום, גלה לנו עד כמה אתה צופה אדוק של ערוץ 2.

"באופן כללי אני כמעט לא צופה בטלוויזיה כבר כמה שנים. אני חי את המציאות שלי הרבה יותר טוב בלי להיות שטוף מוח. טלוויזיה מסחרית היא בסך הכל תוכן ממומן, ובגלל זה גם ככה היא נראית".

תגיות:הידברותסיפורים אישייםירון אורבך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה