חדשות בארץ

הצעת חוק: התאריך העברי יצוין ברישיון הנהיגה

המליאה אישרה בקריאה ראשונה את החוק לפיו יצוין ברישיון הנהיגה תאריך לידה יהודי. ח"כ מקלב: יש אנשים מבוגרים שכבר לא יודעים את התאריך העברי שלהם וזה דבר כואב

אא

אושרה בקריאה ראשונה הצעת החוק לפיה רשות הרישוי תרשום ברישיון הנהיגה של כל נהג, את תאריך הלידה העברי שלו, בנוסף לתאריך הלועזי הרשום כיום. 18 ח"כים תמכו בהצעה ללא מתנגדים, והיא תוחזר לוועדת הפנים להכנתה לקריאה שנייה ושלישית.

החוק עתיד להיכנס לתוקף בתום ששה חודשים לאחר אישורו, והוא יחול על רישיונות חדשים ומחודשים. מי שלא ירצה את התאריך העברי על הרישיון, יצטרך לאשר זאת בחתימת ידו.
הצעת החוק מחזקת את מעמדו של לוח השנה העברי, כחלק מהצביון היהודי במדינת ישראל, וכך נכתב בה :"סקר שנערך לקראת חגי תשרי בשנת התשע"ג מצא כי למעלה מ-50% מהציבור בישראל איננו יודע מהו התאריך העברי של יום הולדתו. בנוסף, נמצא כי עבור 41% מהציבור הישראלי לוח השנה העברי אינו משמעותי. התופעה בולטת במיוחד באוכלוסייה המגדירה עצמה כלא-דתית. כמו כן, התאריך העברי נעדר מתעודת רישיון הנהיגה ומהדרכון".
ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) הגיב על ההצעה: "אנשים מבוגרים שכבר עברו כמה ימי הולדת, לא יודעים את התאריך העברי שלהם וזה דבר כואב. רק לפני מספר חודשים השלנו מעלינו תאריך עברי של הרישום לגני הילדים, ושם אין יותר תאריך עברי. הכנסת גם לא אישרה הצעת חוק לציין את התאריך העברי בתאריך התפוגה של מוצרים."

ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) אמר: "רק עכשיו שמתי לב שאין על הרישיון שלי ת.אריך עברי. חשבתי שהחוק במדינת ישראל מחייב שעל כל מסמך רשמי חייב להיות תאריך עברי".
 

תגיות:רישיון נהיגהתאריך עברי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה