חדשות יהדות

דוגמה חיה: כך משניאים את הציבור החרדי

מאמר מערכת ביתד נאמן, שכתב את מה שכל יהודי מאמין יודע - חוסנה הלאומי של המדינה מבוסס על לימוד התורה שבה - הוצא מהקשרו על ידי גורמים בתקשורת, והציג את הציבור החרדי כמי שאינו שותף לכאב הלאומי

אא

בעוד אנו עוקבים בדאגה רבה אחר שלומם של שלושת בחורי הישיבה שנחטפו בצומת גוש עציון ביום חמישי שעבר, נוצר הרושם כי התקשורת הרעבה, מחפשת ואינה מרפה מחיפוש אחר אמצעים לניגוח הציבור החרדי. אפילו מאמר מערכת בעיתון החרדי "יתד נאמן", שהתפרסם ביום רביעי האחרון, הצליח לגרום להסתה תקשורתית, זאת בשל העובדה שהכותב, ישראל פרידמן, סגן העורך, ביקש בדבריו לעשות בדק בית.

מתוך המאמר עולה ביקורת כלפיי התנהלות המדינה נגד עולם התורה. "בקדנציה האחרונה עושה הממשלה ככל שביכולתה לסכן את החיים בארץ הקודש. הישיבה שלנו כאן איננה טבעית. העם יושב כאן רק באורח נסי", כותב פרידמן. "אבל ממשלת הזדון עושה ככל שביכולתה כדי לעקור את היהדות מחיי היהודים היושבים בציון. מלבד החוקים שכבר נחקקו, עומדים עוד שלושים חוקי עקירה נוספים על שולחן הכנסת, לחקיקה במושב הקרוב. חוקי ההרס הללו מסכנים את כל אחד ואחד מיושבי הארץ הזו, התלויה במצוות".
ברחבי הרשת צצו כתבות ומאמרי דעה שייחסו למערכת "יתד", זלזול והקצנה. אך בואו נעצור לרגע ונחשוב. מה הם עשו שם במאמר המערכת? הם כתבו שקרים? זייפו הקצנות? בצורה עדינה יחסית, הם הביאו את דעת התורה וביקשו לעורר את תשומת לב הקוראים: "כאשר הממשלה מנסה למעט לומדי תורה, כאשר היא העבירה חוק דרקוני שנועד למעט ולהפליל את חובשי ספסלי בית המדרש, היא חשפה את הארץ לאסונות. סטטיסטית, בכל פעם שניסו לפגוע בלומדי תורה, משהו בשלווה המקומית התערער. עכשיו כשהדבר נחקק בחוק, גם אם נסתרות דרכי שמיים ואנחנו לא יכולים לחשבן אחד ועוד אחד, אבל ללא ספק, משהו בביטחון המקומי התערער. בגלל הממשלה, ארץ ישראל הפכה להיות מקום מסוכן יותר ליושביה. כאשר הממשלה מנסה לבצע חטיפה מאורגנת של לומדי תורה, ממקום לימודם, כאשר היא מנסה לחטוף חיילים מבסיסם ולהקטין את הצבא האמיתי והיחידי ששומר, בני מעיה של הארץ נסערים והיא מבקשת להקיא אותנו. כשמנסים לפגוע בשומרים האמיתיים, הצבא נהיה חלש יותר והארץ נחשפת לסכנות נוראות, ומפעם לפעם מוגשים לנו שטרות אימה לפירעון".

למעשה, מאמר המערכת ב"יתד", מציג את התפיסה כי חוסנה הלאומי של המדינה מבוסס על לימוד התורה שבה, וכמובן שהדברים אינם טראגיים, כפי שמנסים בתקשורת לעשות מהם.

עוד דוגמה להסתה תקשורתית מובהקת, שמבינה בעצמה את התפיסה המובנת מאליה של "יתד", אך מנסה להוציא אותה מהקשרה על מנת להוסיף עוד דלק למדורת השנאה. 

תגיות:תקשורתחרדיםיתד נאמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה