חרדים

הצלם היה בהלם: אין אייטם

צלם "חדשות 2" הוזעק לגן סאקר שבירושלים כדי לתעד קבוצה של חרדים הסובבים מנגל בשעת הצפירה. אך מה רבה היתה הפתעתו כשגילה שמדובר בפעילות הסברה של פרויקט "דוסים". ומה היה במנגל?

אא

בערב יום הזיכרון התכנסו פעילי "דוסים" בגן סאקר במסגרת פעילות "זוכרים אחרת" הנערכת ביום הזיכרון זו השנה השנייה. מטרת הפעילות היא לפגוש צלמי תקשורת שמגיעים לחפש חרדים שלא מכבדים את יום הזיכרון ולהציג לפניהם עמדה אחרת.

אך השנה, בעקבות ההסתה החוזרת מדי שנה בתקשורת, החליטו ב"דוסים לקחת את הפעילות צעד אחד קדימה. הפעילים הקיפו מנגל בגן סאקר, אלא שבמנגל לא היו גחלים ולא הונחו על גבו בשרים. במנגל הונחו נרות דולקים לזכר חללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, והסובבים קראו יחד פרקי תהלים. במערכת "חדשות 2" כנראה ששו על מה שהיה נראה כהזדמנות לכתבה מנגחת נגד הציבור החרדי, והם שלחו צלם שהגיע למקום תוך כדי הצפירה.

אך מה רבה היתה הפתעתו של הצלם, לנאלץ הצלם לתעד אמירת פרק התהלים לזכר הנופלים במלחמות ישראל.הצלם קיבל טלפון מהמערכת כדי לוודא שעמד במשימתו ושהאייטם בדרך, אבל נתקל בתשובה מפתיעה: "אין אייטם. יש פה קבוצה של חרדים עם שלט ´זוכרים אחרת, די להסתה´". כמו כן, הפעילים הניחו במקום עשרות פלאיירים שעליהם הודפס מכתב אישי ומרגש מאת מאיר אינדור, מנכ"ל עמותת אלמגור, הקורא לאנשי תקשורת: "התמקדו במאחד ולא במפלג".

פעילי "דוסים" ישבו עם בני עוברי אורח חרדים וחילונים, ודיברו על הזיכרון המאחד ומשמעות היום בעיניים חרדיות וחילוניות. השיח הונחה בידי הרב סא"ל במיל´ דב פוברסקי שדיבר על חווית הזיכרון שלו כחרדי ישראלי, ואת חשיבות הכבוד ההדדי והאחדות בין המגזרים השונים בעם ישראל.

תגיות:יום הזיכרוןתקשורת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה