בדרום קוריאה התאהבו בגמרא

בבתים רבים במדינה בת 49 מיליון התושבים ניתן למצוא ספרי גמרא מתורגמים. "ניסינו להבין מהו הסוד של העם היהודי", מספר בראיון שגריר דרום-קוריאה בישראל. "המסקנה היתה שאחד הסודות שלכם זה לימוד הגמרא"

אא
דיעה שפורסמה בשבוע שעבר באתר ynet חשפה את המקום המפתיע ביותר בעולם שבו לומדים גמרא: הרחק מבני ברק, הרחק מריכוזים יהודיים, ואפילו ללא קשר לבתי חב"ד הפזורים ברחבי העולם. דווקא בקוריאה הדרומית לומדים תלמוד, ולא רק התלמידים בבתי הספר אלא גם הוריהם. מסתבר שכמעט בכל בית במדינה, שבה חיים כ-49 מיליון בני אדם, רובם מאמינים בבודהיזם ובנצרות, ניתן למצוא ספרי גמרא מתורגמים לשפת המקום.
שגריר דרום קוריאה בישראל, יאנג סאם מה, התארח בתוכנית "תרבות היום" בערוץ 1, וסיפר: "היינו סקרנים מאוד לגבי ההישגים האקדמיים הגבוהים של היהודים. ליהודים יש אחוז גבוה של זוכי פרס נובל בכל התחומים: בספרות, במדעים ובכלכלה. זה הישג מדהים. ניסינו להבין מהו הסוד של העם היהודי? כיצד הם, יותר מעמים אחרים, מצליחים להגיע לכאלה הישגים מרשימים? איך זה שיהודים הם כל כך גאונים? המסקנה שהגענו אליה היא שאחד מהסודות שלכם זה לימוד התלמוד. יהודים לומדים תלמוד מגיל צעיר, וזה מסייע להם, לדעתנו, לפתח יכולות גבוהות. ההבנה הזו הביאה אותנו למסקנה שגם אצלנו צריך ללמד ילדים תלמוד. אנחנו מאמינים שאם נלמד את ילדינו תלמוד - נוכל גם אנחנו להיות גאונים. וזה מה שעומד מאחורי ההחלטה להכניס את הספר הזה כמעט לכל בית בקוריאה הדרומית".מסתבר שלא מדובר בתופעה חדשה בדרום קוריאה, שכן יאנג מספר כי כבר בילדותו הוא למד תלמוד. "זה נחשב ללימוד מאוד משמעותי", הוא מספר. "התוצאה היא שיש יותר קוריאנים שמחזיקים בביתם תלמוד, מאשר יהודים בישראל. לי, למשל, יש שני סטים של תלמוד: את האחד קנתה לי אשתי, ואת השני קיבלתי מתנה מחמותי.
"במסורת היהודית יש חשיבות לערכי המשפחה", סיכם השגריר הדרום-קוריאני. "רואים את זה גם היום, במנהג שלכם להתכנס בכל יום שישי לארוחה משפחתית. גם בארצי המשפחה מאוד חשובה. היחס למבוגר, הכבוד וההערכה שיש ביהדות לזקנים, מקבילים להערכה הגבוה שזוכים לה המבוגרים בארצי. דבר נוסף ומאוד משמעותי זה היחס לחינוך. במסורת היהודית יש חובה ללמד את הילדים, ומקדישים לזה המון תשומת לב. גם אצל ההורים הקוריאנים עומד חינוך הילדים בראש סדר העדיפויות. אני חושב שהדמיון הזה הוביל לכך שהיום אפשר לראות בארצות הברית מהגרים קוריאנים שהולכים בעקבות היהודים, ומצליחים באותם תחומים שיהודים מצליחים בהם".
הכתבה פורסמה לראשונה במגזין האלקטרוני השבועי, "הידברות סופשבוע".

 

תגיות:גמרא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה