חדשות יהדות

58 אחוז מיהודי אמריקה מתבוללים

שמור שארית ישראל: סקר מקיף מתפרסם ומציף את נושא נישואי התערובת בארה"ב שהגיעו לשיא. מה הם יודעים על היהדות שלהם, וכמה מהם צמו ביום כיפור?

  • ז' כסלו התשע"ד
אא

סקר מקיף שנערך לאחרונה על מצבם של יהודי ארה"ב מראה כי ישנה עלייה חדה בנישואי התערובת. לפי הסקר 58 אחוזים מכלל יהודי ארה"ב מתבוללים.

הסקר שערך Pew Research Center מלמד כי מספר היהודים המתגוררים כיום בארה"ב עומד על 6.8 מיליון. בשנת 1970 17 אחוזים מהיהודים התחתנו עם בני זוג שאינם יהודים, ואילו בשנת 1990 עלה מספר המתבוללים ל-43 אחוזים. נכון להיום, כאמור, נישואי התערובת הגיעו לשיא של 58 אחוזים, למרבה הצער והדאגה. הסקר האמור נערך בקרב 3475 יהודים בארה"ב ותוצאותיו פורסמו הבוקר, עוררו עניין וגררו פרסומים בתקשורת האמריקאית תחת הכותרת.

הסקר בדק אף את אופן החיבור של יהודי ארה"ב לזהותם היהודית. לשאלה "מה זה להיות יהודי עבורך?" ענו מרבית הנשאלים כי בלי ספק "זיכרון השואה" הוא הסממן היהודי החזק ביותר עבורם. עוד עולה מהסקר כי על אף ההתבוללות, קיימת עדיין זיקה למסורת אצל רוב יהודי ארה"ב: כ-70 אחוז מנשאלים השיבו כי הם השתתפו בליל הסדר בחג הפסח של שנת 2012 ו-53 אחוזים ציינו כי צמו ביום הכיפורים של אותה השנה.

94 אחוז מהמשיבים בסקר אמרו כי הם גאים להיות יהודים, ואילו שבעה מתוך עשרה מרגישים שייכות לישראל. 43 אחוזים ציינו גם כי הם ביקרו בישראל. נתון מדאיג נוסף שעלה בסקר הוא שרק 10 אחוזים מכלל יהודי ארה"ב משתייכים לקהילה הדתית אורתודוכסית. אלא שבשל הנישואים המוקדמים והילודה הרבה בקרב הקהילה האורתודוכסית, הקהילה צפויה לגדול בעז"ה.

תגיות:התבוללותסקר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה