חדשות בארץ

פלאטו שרון: הקיצוץ אלים כלפי החלשים

המיליונר פלאטו שרון תוקף את מהלך הקיצוץ הדרסטי בקצבאות ילדים, ולא חוסך את שבטו מהממשלה: "הגישה שבה נוקט משרד האוצר פוגעת באוכלוסייה חסרת ישע - בילדים", הוא אומר

אא

איש העסקים המיליונר שמואל פלאטו שרון במחאה נמרצת נגד הקיצוץ הדרסטי בקצבאות הילדים, ואומר כי מדובר במעשה "מביש וקורע לב".

במסגרת הקיצוץ הרחב בקצבאות ילדים שנולדו לפני חודש יוני 2003, ההורים יקבלו רק קצבה של 140 ש"ח על הילד הראשון ולא 175 שקל, ועל הילד השני יקבלו 140 ש"ח במקום 263; וכן הלאה כך בילד השלישי והרביעי. על הילד החמישי ואילך יקבלו ההורים רק 140 ש"ח במקום 175. נמצא כי משפחות, ובייחוד משפחות מרובות ילדים, ייפגעו פגיעה כלכלית קשה בעקבות הקיצוץ.

"הקיצוץ בקצבאות הילדים מספר ימים לפני תחילת החגים והשנה החדשה הוא מביש וקורע לב", אמר אתמול (ג) שרון, כפי שדיווח אתר גלובס, והוסיף כי "יאיר לפיד התייחס בעמוד הפייסבוק שלו לאחריות הורית וכן לכך שישנו דבר אחד שמאפשר למשפחות לצאת ממעגל העוני – וזו עבודה. האם שר האוצר לפיד שכח את רבבות האנשים העובדים שיצאו במחאה על כך שאין ביכולתם להעמיד מעל ראשם את הדבר הבסיסי ביותר שהוא קורת גג? האם אין מדובר באנשים שיוצאים מבוקר עד ערב למקומות עבודתם במטרה לפרנס את ילדיהם?

"בכל העולם נותנים סיוע ועזרה למשפחות מרובות ילדים, אבל נראה ששר האוצר של מדינת ישראל חושב שאפשר גם אחרת. אינני מכיר עוד הרבה מדינות נאורות ומתקדמות בהן יש כל כך הרבה עמותות של חלוקת מזון לנזקקים - האם אין זה משקף את המציאות הקשה במדינת ישראל? מדינת ישראל אינה דומה באופייה לשום מדינה אחרת", אמר שרון.

 אין ספק שישנם דברים רבים שדורשים שינוי ביניהם הצורך לעודד אוכלוסיות מסוימות לצאת לשוק העבודה אבל הגישה בה נקט משרד האוצר היא אגרסיבית בצורה שאינה עולה על הדעת. הגישה בה נוקט משרד האוצר פוגעת באוכלוסייה חסרת ישע - בילדים. בתפישתי את הדברים, קיצוץ קצבאות הילדים הנו בבחינת צעד אלים כלפי החלשים. הצעקה הציבורית לאור צעד קיצוץ הקצבאות היא אינה עוד פופוליזם זול אלא צעקה אמיתית של כאב שנובעת מחשש ריאלי להימצאות ילדים רעבים במדינתו".

תגיות:כלכלהקיצוצים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה