חדשות בארץ

החצבת מתפשטת: חשש להידבקות ילדים בבית ספר בירושלים

הנתונים המצטברים מתחילת 2018 מלמדים על התפשטותה המדאיגה של החצבת בישראל. עד כה אובחנו למעלה מ- 600 חולים

תמונת אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)תמונת אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)
אא

כ- 200 ילדים בכיתות א'-ג' בבית הספר "קשת" בירושלים באו במגע עם חולת חצבת ויש חשש כי נדבקו ממנה. הידיעה פורסמה אמש (חמישי) לראשונה על ידי חברת החדשות.

על פי הדיווח, מדריכה בצהרון לכיתות ב'-ג' בבית הספר חלתה בחצבת, והנהלת בית הספר שלחה להוריהם של הילדים את ההודעה על כך. להודעה צורפה הנחיית משרד הבריאות, לפיה "הילדים אשר חוסנו במנה אחת או כלל לא חוסנו – קיימת סכנת הידבקות. במידה ואצל ילדכם מופיע חום – יש לגשת לרופא המשפחה ולהיבדק".

בהודעה נוספת שקיבלו הורים לילדים בכיתה א' בבית הספר נאמר: "אנו מעוניינים להקדים את החיסונים של כיתות א' כיוון שהם קיבלו עד כה רק מנה אחת בגיל שנה. אודה לכם שתשלחו את פנקס החיסונים כבר למחר, כאשר נדע את תאריך החיסון ניידע אתכם".

היום הודיע משרד הבריאות כי חולי חצבת התגלו בימים האחרונים בשתי טיסות: טיסה PS846 שיצאה בתאריך 8.10.18 בשעה 15:00 מווינה לקייב, וטיסה PS777 שיצאה בתאריך 10.10.18 בשעה 18:50 מקייב לנתב"ג. במשרד הנחו את הנוסעים בטיסות אלו שאינם מחוסנים לפנות ללשכת הבריאות הקרובה למקום מגוריהם. חולה חצבת טס גם בטיסה מאילת לשדה דב, שהמריאה ב- 9 באוקטובר בשעה 13:55.

בשבוע שעבר פורסם כי משרד הבריאות הזהיר הורים ל- 76 ילדים כי ייתכן שילדיהם נחשפו למחלת החצבת. זאת לאחר שילדים אלו הגיעו לחדר המיון של בית החולים לילדים "שניידר" בפתח תקווה באותה עת בה שהה בו פעוט שאובחן כחולה בחצבת. הילדים מתוך קבוצה זו שטרם חוסנו נגד חצבת קיבלו חיסון מיידי, וכמוהם גם אנשים אחרים שבאו במגע עם הפעוט ואובחנו כמי שנמצאים בסיכון ללקות בחצבת.

הנתונים המצטברים מתחילת 2018 מלמדים על התפשטותה המדאיגה של החצבת בישראל. עד כה אובחנו כ- 623 חולים בחצבת, לעומת שנת 2017 בה דווח על 42 מקרים.

חצבת היא מחלה זיהומית חמורה הנגרמת כתוצאה מנגיף המורביליווירוס, המתפשט באמצעות מגע עם בני אדם הנגועים בו. תסמיני המחלה הם: שיעול, נזלת, חום גבוה, פריחה אופיינית, נגעים בחלל הפה ודלקת בלחמית העין. ילדים מתחת לגיל 5 או מבוגרים מעל גיל 20 שנדבקו בנגיף עלולים להימצא בסכנת חיים של ממש. הסיבה העיקרית למוות היא דלקת ריאות, הנובעת מחיידקים שתוקפים את הריאות וגורמים לזיהום משני ומסכן חיים. אין כיום תרופה לחצבת, ובמשרד הבריאות מדגישים כי הדרך הטובה והבטוחה ביותר למנוע הידבקות במחלה היא על ידי קבלת חיסון. יעילות החיסון במניעת חצבת גבוהה מאד – כ- 97% לאחר קבלת 2 מנות חיסון. החיסון מקנה הגנה החל משבועיים ממועד קבלת החיסון וממשיך להגן עשרות שנים לאחר קבלתו.

תגיות:ירושליםחצבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה