מעניין

התינוקת התעוררה אחרי 12 שעות בקירור: מצעד מקרי מוות מוזרים

חמישה מקרי מוות מוזרים שהתרחשו ברחבי העולם: איך הם אירעו, ומה יש לרופאים להגיד על זה?

אא

אנחנו שומעים עליהם מפעם לפעם, ובכל פעם מחדש - מנסים להבין מה באמת גרם לזה לקרות, ואיך זה הגיוני שאדם שהוכרז כמת מבחינה רפואית, חוזר פתאום לחיים. 

אם בעבר הסיפורים הללו היו מתרחשים אחת לכמה עשורים, הסטטיסטיקה העולמית מעידה כי יותר ויותר סיפורים על אנשים שחזרו מהמוות מדווחים בעולם, ולא מעט מהם הזויים עד לכדי כאב. על השאלה 'למה' זה קורה ישנן דעות לכאן ולכאן: בלא מעט מקרים טענו בני המשפחות של הנפטרים כי הרופאים הם אלו שאשמים בזה שמיהרו לחרוץ את גורלו של הנפטר, ולכרות את קברו - בעוד שבפועל הוא עוד היה בחיים. 

 

בן השנתיים התעורר בהלוויה שלו, ביקש מים ולאחר ששתה - מת בשנית

זה קרה ביוני 2011. קלווין סנטוס בן השנתיים מברזיל הובא למנוחות לאחר שהתמודד עם סיבוך רציני של זיהום, והוכרע על ידי הזיהום לבסוף. אלא שבעיצומה של ההלוויה התעורר פתאום הפעוט לעיניהן המשתאות של עשרות קרוביו ומלוויו, וביקש מאביו כוס מים. "הילד ממש התיישב בארון המתים הפתוח, וביקש 'אבא, תן לי כוס מים'", סיפרו עדי ראייה. 

האב ההמום לא האמין למראה עיניו. "חשבתי שהנה, קרה לי נס. בני חזר לחיים", סיפר אנטוניו סנטוס בראיון שנעשה עמו בתקשורת המקומית. אחד הנוכחים במקום הגיש לפעוט כוס מים, והוא אכן שתה - אך מיד כשסיים לשתות, נשכב בארון ונשם את אחרונת נשימותיו בעולם. 

קלווין סנטוס קלווין סנטוס

הסיפור המדהים עשה לו כנפיים במדינה, ובכל כלי התקשורת דיברו על הילד 'שנפטר פעמיים'. אנטוניו הזועם ניהל מלחמת חורמה מול בית החולים שבו נפטר בנו, בטענה שהרופאים מיהרו להכריז עליו כמת בפעם הראשונה. על הרקע הזה הגיש סנטוס תביעה בבית המשפט בטענה שנעשה כאן עוול ופשע מצד רופאי בית החולים. 

 

זחלה מתוך ארון המתים כדי לבשל לעצמה ארוחת ערב 

המקרה הזה הרעיד את אמות הספים של תושבי הכפר הקטן ליולו שבסין, לאחר שקשישה בשם לי קסיופנג שמתה והוכנסה לארון מתים - נעלמה ממנו בפתאומיות. את הדבר גילו מבקרים שהגיעו להיפרד מגופתה בפעם האחרונה, אך כשהתקרבו ופתחו את מכסה הארון חשכו עיניהם: הארון היה ריק. 

מי שהכריז על מותה לכתחילה היה שכן טוב שנהג לבקר את הקשישה מדי יום. לדבריו, היא לא נשמה וכשניסה לעורר אותה - היא לא התעוררה, ולכן חשב שהיא מתה. השכן ובנו לקחו על עצמם את סידורי ההלוויה והניחו את גופתה של הקשישה בתוך הארון למשך מספר ימים, כדי שחבריה ומכריה יוכלו להיפרד (כך נהוג במזרח הרחוק).

משלא מצאו אותה בארונה, החלו בני הכפר ההמומים לחפש אחריה - ולבסוף הגיעו לביתה, שם מצאו אותה - לא פחות ולא יותר - מבשלת לעצמה ארוחת ערב. לתושבים ההמומים סיפרה הקשישה בנונשלנטיות כי היא לא הבינה למה היא נמצאת בתוך ארון מוזר, שבו התעוררה אחרי ש"ישנתי הרבה זמן. 

הייתי מאוד רעבה כשהתעוררתי ורציתי לבשל לי משהו לארוחת ערב", סיפרה. 

 

הבינה שהיא עומדת להיקבר, והחלה לצעוק בהיסטריה 

המקרה הזה נרשם בעיר קזאן שברוסיה, כאשר אדם בשנות ה-50 לחייו הזעיק אמבולנס לאשתו החולה. כשהגיעו לבית החולים התנצלו בפניו הרופאים וטענו כי בעקבות התקף הלב הקשה שעברה - אשתו לא שרדה ונפטרה. 

יומיים לאחר מכן התכנסו בני המשפחה להלווייתה של האישה, פגיליו מוחמציאנוב שמה. 

דקות ספורות לפני שהארון הורד לאדמה, ארע הבלתי יאומן ופגיליו התעוררה לפתע ולא הבינה היכן היא נמצאת. כשאימצה את אוזניה שמעה פתאום את ההספדים עליה ואת הבכי, והבינה שבעוד שניות אחדות ייסגר עליה הגולל והיא תיקבר חיה. כשהיא הבינה שהיא עומדת להיקבר, היא החלה לצעוק בהיסטריה שהרעידו את כל הנוכחים, וגרמו לאחדים מהם להיעלם מהשטח בפחד. 

האחרים שהיו אמיצים מספיק להישאר, הוציאו את האישה האומללה מהארון וניסו להרגיע אותה, אך התקף לב נוסף שעברה בעקבות ההלם - הוא זה שהכריע אותה, ואילץ את הנוכחים להמשיך בעיסוקי הקבורה. 

 

המת התעורר וצעק: "רציתם לקבור אותי בחיים"

המקרה הזה אירע בעיר דהאמר בתימן. אדם כבן 65 שחווה התקף לב, הוכרז על ידי הרופאים כמת ושעות ספורות לאחר מכן הובהל לקבורה על ידי בני משפחתו ומכריו. 

אלא שדקות ספורות לפני שארונו השתלשל אל מעבה האדמה - האיש התעורר פתאום והתחיל לצעוק מרה. 

בהלה רבתי קמה במקום, והאבלים לא האמינו למראה עיניהם כשהמת יצא מתוך הארון ופתח בצעקות: "רשעים, רציתם להרוג אותי. רציתם לקבור אותי בחיים".

אחרי שהסערה שככה והאבלים פייסו את ה'נפטר' - הם חגגו ליד הקבר הטרי על הנס שאירע לנגד עיניהם. 

 

התינוקת התעוררה אחרי 12 שעות בקירור 

לאנליה בוטר נולדה בארגנטינה כתינוקת פגית שהגיחה לעולם ללא דופק או נשימה. סדרת בדיקות שבוצעה בעת לידתה בישרה לאם כי לדאבון הלב התינוקת נולדה מתה, אך האם הלוחמת התעקשה לראות את בתה לפני שזו מועברת לחדר המתים. הרופאים התנגדו שכן בקשה זו חרגה מהנהלים של המקום, ומהומה גדולה נוצרה בבית החולים. 

בני הזוג לא ויתרו, והוכנסו לחדר המתים בפחד - שם גילו את ארון המתים של בתם מונח על מיטה. 

אמה של התינוקת ביקשה להרגיש את בתה בפעם האחרונה, הכניסה את כף ידה לארון ואחזה ביד הזעירה - כשלפתע הרגישה כעין תזוזה מצד התינוקת. האם חשבה שהיא חולמת, ודחקה את מה שחשבה שהרגישה עמוק אל תוכה. מאוחר יותר סיפרה כי הייתה בטוחה שהיא בטח הוזה, כתוצאה מתחושת האבל הקשה - אך הנה, שניות ספורות לאחר מכן בכי חלוש נשמע מתוך הארון. 

היה זה הבכי של התינוקת שהתעוררה פתאום אחרי 12 שעות בקירור. "חשבנו שאנחנו חולמים", אמרו בני הזוג ההמומים. מי שלקח לידו את הפיקוד הוא הדוד ששהה עמם, אחיו של בעלה - שהבין שאין זמן להתמהמה, שלף את התינוקת הקטנה והצמיד אותה אליו כדי לחמם את גופה הזעיר. במצב זה הוא רץ עמה לבית החולים והזעיק עזרה. הרופאים מבחינתם לא היו מסוגלים להסביר איך קרה שהתינוקת הרכה שרדה 12 שעות בקירור, ויצאה מכך ללא כל נזק. 

תגיות:מוותמענייןמקרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה